I.Esteve apie Dakaro legendų „verkšlenimą“ ir sirgalių nuostabą: „Žmonės ėmė klausinėti – kas tas Baciuška?“
Rokas Baciuška | Roberto Riabovo / BNS nuotr.
Dakaro ralio „Ultimate“ klasėje su „Toyota“ automobiliu lenktyniaujantis Ispanijos veteranas Isidre Esteve, bendraudamas su „Mundo Deportivo“, pareiškė, kad senosios Dakaro ralio žvaigždės – Carlosas Sainzas, Nasseras Al-Attiyah, Nani Roma ir kiti – šiemet taip kritikavo organizatorius tik todėl, kad jiems patiems lenktynėse nesisekė.
„Žinote, kas čia buvo? Skundėsi tik tie, kuriems nepasisekė. Iš nugalėtojo jokių skundų negirdėjome. Kaip jau sakiau, konkurencija Dakaro ralyje išaugo. Turime nemažai gamyklinių komandų ir daug pajėgių pilotų. Niekas čia nenori pralaimėti. Matant išaugusią konkurenciją, favoritai spaudė nuo pirmų kilometrų, o kuo tu labiau artėji prie savo ir automobilio galimybių ribų, tuo labiau didėja klaidos ar gedimo tikimybė. Lenktynių intensyvumas dabar yra daug didesnis.
Dakarui tik į naudą tai, kad dabar į pergalę pretenduoja ne 2 lenktynininkai. Konkurencija ir yra sporto grožis. Pažiūrėkite, kiek greitų jaunų pilotų atėjo į Dakarą. Žmonės pamato juos rezultatų viršūnėje ir pradeda klausinėti, kas čia tokie? Kas tas Baciuška? Kas tas Quintero? Tai yra ta nauja lenktynininkų karta, kuri veržiasi į priekį. Tai tarsi šviežio oro gūsis Dakare.
Manau, kad tam tikrų pokyčių lenktynių taisyklėse sulauksime. Galvoju, kad čia, kaip ir dviračių sporte, bus pradėtos skirti tam tikros laiko kompensacijos už pergalę etape ar už vietą tarp lyderių. Manau, kad tai būtų geresnis variantas, nei startinės tvarkos pakoregavimas. Tarkime, tu laimi etapą, o kitą dieną startuoji 20-as ir važiuoji dulkėse. Variantas ne pats geriausias. Geriau etapo nugalėtojui kaip savotišką prizą skirti laiko kompensavimą.
Dakaras turi neprarasti savo, kaip sunkiausių lenktynių, statuso. Dakaras turi būti rimtas iššūkis bet kam. Jei žmonės, grįžę iš Dakaro, pradės kalbėti apie tai, kad jis nebe toks sunkus, koks būdavo anksčiau, tada mes pradėsime rinktis kitas lenktynes. Prieš porą metų kalbėjau su Davidu Castera (Dakaro ralio direktoriumi – aut. past.). Pasikalbėjome apie tai, kad Dakaro ralyje turi būti dar mažiau poilsio sportininkams ir techninės pagalbos. Nebūtina sportininkų siųsti į pačias aukščiausias kopas, bet reikia kiekvieną dieną paruošti po tokį iššūkį, kurios priverstų juos pasiekti savo galimybių ribas“, - sakė I.Esteve.
Ispanas taip pat atsakė tiems, kurie aiškina, Dakaro ralis tapo „milijonierių sportu“.
„Dakaras yra vienintelės didžiosios lenktynės, kur mėgėjai laisvai gali varžytis su profesionalais. „Formulėje 1“ ar „MotoGP“ tai neįmanoma. Taip, jeigu tu turi daug pinigų, gali įsigyti geriausią automobilį, kuris praktiškai negenda. Problemų su tokiu automobiliu turėsi tik tokiu atveju, jei pats jų prisidarysi. „Toyota“ dabar turi 6 oficialius pilotus, bet dar yra „Overdrive“, kuri turi gal 10 klientų. Tai reiškia, kad jei turėsi užtektinai pinigų, tai gausi praktiškai gamyklinės komandos vertą automobilį. Dakarą šiemet kaip tik ir laimėjo Al-Rajhi su „Overdrive“.
Sakote, Al-Rajhi milijardierius? Taip, bet vien pinigai pergalės tau Dakare nenupirks. Tu pats turi būti aukščiausios klasės vairuotojas, kad atlaikytum visą maratoną nedarydamas didesnių klaidų ir demonstruodamas gerą greitį. Aš nepaneigsiu, kad pinigai šiame sporte padeda, bet tai nėra viską lemiantis faktorius“, - pridėjo I.Esteve.
I.Esteve „Ultimate“ klasėje Dakaro ralį užbaigė 22-as.
2007 m. I.Esteve pateko į kraupią avariją Ispanijoje, patyrė stuburo traumą ir nuo tada nebevaldo kojų. Po tos nelaimės ispanas paliko motociklų sportą ir pradėjo lenktyniauti automobiliu. Visgi, jo geriausi rezultatai lieka pasiekti būtent motociklų klasėje. 2001 m. ir 2005 m. I.Esteve Dakarą baigė 4-as, o 2002 m. – 5-as.
Naujienų portalo Sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.