Be amortizatorių finišavęs A.Gelažninkas: „Ir stojau, ir parėkiau, ir kritau ne kartą, apsibalnojau, bet medalio iš manęs taip lengvai neatimsi“
Arūnas Gelažninkas | Aurimo Urbano nuotr.
Devintoji diena Dakare lietuvių sportininkams neapsiėjo be problemų. Šiandien technika pavedė greičiausiai tarp Lietuvos motociklininkų važiavusį Arūną Gelažninką – spaudimo neatlaikė priekinė šakė.
Dar prieš startą sportininkas minėjo, jog diena nebus iš lengvųjų, nors organizatoriai ir teigė kitaip. Trasa buvo paruošta tikrai greita, tačiau pilna pavojingų akmenų, kurie važiavimo tikrai nepalengvina.
Sėkmingai startavęs lenktynininkas rodė gerą tempą iki maždaug 80-ojokilometro. Vėliau sportininko tempas reikšmingai krito. Kaip paaiškėjo to priežastis – lūžę amortizatoriai.
A.Gelažninkas 9-ajame Dakaro GR (01.14) 9 nuotr.
„Tą akimirką, kai sulūžo, galvoju – ką reiks daryti? Bet reikia važiuoti, nieko nebus, nes jeigu nebus finišo, nebus ir medalio, o jo iš manęs taip lengvai neatimsi. Kai sulūžo, labai gerai, jog nenusiverčiau, nes greitis buvo didelis ir stabdant motociklas pradėjo stipriai kratytis, mėtytis. Tada sustojęs pamačiau ir supratau, kad laukia ilga dienelė. Buvo labai sunku, ir stojau, ir parėkiau, ir kritau ne kartą, apsibalnojau. Važiuoti tokį atstumą be amortizatorių yra žvėriškai sunku, trasa labai nedėkinga, nors be amortizacijos jokio trasa nebus dėkinga. Kiekvienas smūgis, galvojau smegenys išvarvės, rankas po maždaug šimto kilometrų tokio važiavimo irgi paskaudo. Bet tikslas – finišas, dėl jo čia atvažiavome“, – įspūdžių nestokojo kaunietis.
Laimei, finiše buvo įrengta techninė zona, tad amortizatoriai buvo pakeisti ir A. Gelažninkui nereikėjo kankintis važiuojant iš finišo į bivaką (dar apie 120 kilometrų).
Sportininko fiksuojamas laikas – 7 val. 5 min. ir 15 sekundžių. Tai bendroje motociklų įskaitoje smugdo sportininką į lentelės dugną, tačiau laimei sportininkas spėjo į organizatorių numatytą laiko normatyvą bei negavo baudos už neįveiktą greičio ruožą.
Sėkmingesnė diena buvo Arūno mokiniui Modestui Siliūnui. „Flexit Go – Ag Dakar school“ atstovas greičio ruožą vertino neblogai, tačiau akmenys neleido atsikvėpti.
„Akmenys buvo tokie, kur pataikius ant jo išmuša vairą iš rankų. O jų buvo visur – ir pradžioje, kai buvo smėlio, ir žvyro keliukuose. Aišku, tie akmenys galiausiai prasivalė, bet tada pasunkėjo navigacija, daug kas grybavo pačiame gale. Bet lyginant su praeitomis dienomis, šiandien jaučiuosi geriau“, – teigė klaipėdietis.
Geresnę savijautą parodo ir greitesnis fiksuojamas laikas. M. Siliūnas greičio ruožą įveikė per 4 val. 37 min ir 57 sek. Preliminariai bendroje įskaitoje tai leido sportininkui užimti 51 vietą, Rally 2 įskaitoje – 41 vietą.
Dešimtoji Dakaro ralio diena keliasi į Tuščiąjį Ketvirtį ir iš pažiūros gali atrodyti apgaulinga. Greičio ruožą sudarys vos 116 kilometrų. Tačiau negana to, kad visas greičio ruožas bus sudarytas tik iš smėlio ir sudėtingų kopų, tačiau vairuotojams neleis atsipūsti 520 kilometrų pravažiavimas iš bivako dykumos link.
Naujienų portalo Sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.