Pasibaigęs. 01-06 01:00
NBA
Wizards
98
Pelicans
110
Pasibaigęs. 01-06 03:30
NBA
Golden State Warriors
99
Kings
129
Pasibaigęs. 01-07 03:00
NBA
Bulls
114
Spurs
110
Pasibaigęs. 01-07 05:00
NBA
Kings
123
Heat
118
Pasibaigęs. 01-07 20:30
Europos taurė
Breso Burgo JL
79
7bet-Lietkabelis
66
Pasibaigęs. 01-08 02:00
NBA
Wizards
112
Rockets
135
Pasibaigęs. 01-08 19:00
Europos taurė
Wolves
74
Trefl Sopot
97
Pasibaigęs. Vakar 02:00
NBA
Pacers
129
Bulls
113
Pasibaigęs. Vakar 02:00
NBA
76ers
109
Wizards
103
Pasibaigęs. Šiandien 20:00
Eurolyga
Žalgiris
64
Real Madrid
83
Rytoj, 02:30
NBA
Celtics
-
Kings
-
Rytoj, 03:00
NBA
Bulls
-
Wizards
-
Rytoj, 16:50
LKL
Neptūnas
-
7bet-Lietkabelis
-
Rytoj, 17:00
LKL
Šiauliai
-
M Basket
-
Rytoj, 19:00
LKL
CBet
-
Wolves
-
01-12, 16:50
LKL
Rytas
-
Uniclub Casino-Juventus
-
01-12, 19:00
LKL
Žalgiris
-
Nevėžis-Optibet
-
01-12, 22:30
NBA
Bulls
-
Kings
-
01-13, 01:00
NBA
Wizards
-
Thunder
-
01-14, 02:00
NBA
Wizards
-
Timberwolves
-
01-14, 19:00
Europos taurė
7bet-Lietkabelis
-
Valencia
-
01-14, 19:00
Europos taurė
Bešiktaš
-
Wolves
-
01-15, 03:00
NBA
Bulls
-
Pelicans
-
01-15, 03:00
NBA
Bucks
-
Kings
-
01-15, 20:00
Eurolyga
Žalgiris
-
Virtus Bologna
-
01-16, 03:00
NBA
Bulls
-
Hawks
-
01-16, 19:30
Europos taurė
7bet-Lietkabelis
-
Cedevita Olimpija
-
01-17, 02:00
NBA
Wizards
-
Suns
-
01-17, 05:00
NBA
Kings
-
Rockets
-
01-17, 19:45
Eurolyga
Fenerbahce
-
Žalgiris
-
01-18, 03:00
NBA
Bulls
-
Hornets
-
01-18, 16:00
KMT
Wolves
-
CBet
-
01-18, 18:30
KMT
Rytas
-
Neptūnas
-
01-19, 03:30
NBA
Golden State Warriors
-
Wizards
-
01-19, 17:00
KMT
7bet-Lietkabelis
-
Nevėžis-Optibet
-
01-20, 04:00
NBA
Trail Blazers
-
Bulls
-
01-20, 04:00
NBA
Kings
-
Wizards
-
01-20, 19:00
KMT
Žalgiris
-
Šiauliai
-
01-21, 20:30
Europos taurė
Hamburg
-
7bet-Lietkabelis
-

Dakaro pusiaukelė: lyderiai, ambicijos, likę lenktynininkai ir lietuvių situacija

Henkas Lateganas | Scanpix nuotr.

Henkas Lateganas | Scanpix nuotr.

 Po 2559 kilometrų greičio ruožų motociklams ir 2579 kilometrų automobiliams bei sunkvežimiams, 299 transporto priemonės pasiekė poilsio dieną Hailyje (Saudo Arabija). Šeštadienį lenktynes tęs 118 motociklų (iš jų 100 „Rally 2“ klasės), 57 „Ultimate“ klasės automobiliai (jau be Benedikto Vanago), 45 „Challenger“ klasės automobiliai, 33 SSV ir 43 sunkvežimiai. Jie dar turės įveikti septynis etapus iki finišo linijos Šubatajaus mieste, esančiame „Tuščiajame ketvirtyje“.

81 transporto priemonė pasinaudojo „jokerio“ taisykle, leidžiančia tęsti varžybas tiems, kurie nepretenduoja į aukštas pozicijas bendrojoje įskaitoje, nori tęsti lenktynes ir kovoti dėl atskirų greičio ruožų nugalėtojo vardo, o 37 transporto priemonės jau pasitraukė iš lenktynių (tai sudaro 10,75 % dalyvių).

Sunkvežimių kategorijoje kovą dėl bendrosios įskaitos (važiuoja ne „Dakar Experience“ kategorijoje) vietų tęsia 15 dalyvių, motociklų klasėje – 93, „Ultimate“ automobilių – 47.

Po penkių greičio ruožų sunkvežimių įskaitoje tik 6 dalyviai atsilieka mažiau nei 5 valandas nuo lyderio Martino Maciko, „Rally GP“ klasėje 13 dalyvių atsilieka mažiau nei 3 valandas nuo lyderio australo Danielio Sanderso, „Rally 2“ klasėje 14 dalyvių atsilieka mažiau nei 3 val. nuo lyderio ispano Edgaro Caneto, o „Ultimate“ klasėje 13 dalyvių atsilieka mažiau nei 3 val. nuo lyderio afrikiečio Henko Lategano.

Lyderiai po pirmosios savaitės

„Rally GP“ klasė: Danielis Sandersas;

„Rally 2“ klasė: Edgaras Canetas;

„Ultimate“ klasė: Henkas Lateganas;

„Challenger“ klasė: Nicolas Cavigliasso;

SSV kategorija: Brockas Hegeris;

Sunkvežimiai: Martinas Macikas.

Įdomu tai, kad visi šie lyderiai yra jaunesni nei 36 metų. Jaunimo proveržį Dakaro ralyje pabrėžia įspūdingi rezultatai: 22-ejų metų Sethas Quintero ir 19-metis Saoodas Variawa laimėjo etapus, tačiau ralio veteranai Carlosas Sainzas ir Sebastienas Loebas buvo priversti pasitraukti anksti.

Kovą „Classic“ kategorijoje tęsiasi su 88 transporto priemonėmis (pradėjo 95). Poilsio dienos metu Hailyje lyderiauja italas Lorenzo Traglio, artimai kovojantis su titulą ginančiu Carlosu Santaolalla.

„Mission 1000“ technologiniai eksperimentai

Penki „Mission 1000“ iššūkiui skirti automobiliai toliau sėkmingai dalyvauja technologiniuose bandymuose dykumoje. Jordi Juvanteny vairuojamas hibridinis vandenilio sunkvežimis, kaip ir pernai, demonstruoja išskirtinį stabilumą ir efektyvumą. Tuo tarpu „HySe“ projekto vandeniliu varomas SSV, kuris šiemet turi gerokai didesnį nuvažiuojamą atstumą, laukia išbandymų „Tuščiojo ketvirčio“ kopose. Taip pat trys „Segway“ motociklai, nepaisant sudėtingų Saudo Arabijos sąlygų, kol kas sėkmingai atlaiko ralio iššūkius.

Ralio dalyviai dabar turi akimirką atsikvėpti prieš įtemptą antrąją savaitę, kuri žada dar daugiau įspūdingų akimirkų tiek tradicinėse varžybose, tiek inovacijų iššūkiuose.

„Ultimate“ klasė

Henkas Lateganas, po 2023-ųjų užimtos penktosios vietos praleidęs praėjusių metų Dakarą, sugrįžo į lenktynes su įspūdinga pergalių serija. Jis laimėjo prologą, siekdamas užsitikrinti idealią startinę poziciją (to etapo sekundės FIA reitinguose nebuvo skaičiuojamos), tačiau Pietų Afrikos lenktynininkas išlaikė šaltą protą ir pasikliauja savo „Toyota Hilux“ patikimumu. Nepaisant to, jo 10 minučių 17 sekundžių pranašumas dar negarantuoja pergalės.

Artimiausias lyderio persekiotojas yra Saudo Arabijos lenktynininkas Yazeedas Al Rajhi, vairuojantis tokį pat „Toyota Hilux“ modelį kaip ir H.Lateganas. Y.Al Rajhi triumfavo Al’Ulos etape ir sieks pakelti Saudo Arabijos vėliavą kuo aukščiau per apdovanojimų ceremoniją Šubatajaus mieste. Trečiąją vietą užima švedas Mattias Ekstromas, vairuojantis „Ford Raptor“ ir atsiliekantis nuo lyderio 20 minučių 54 sekundėmis.

Penkių Dakaro nugalėtojo titulų savininkas Nasseras Al Attiyah, matyt, gailisi sprendimo nepasirūpinti atsarginiu ratu – šio trūkumas pastebėtas atvykus į bivaką Hailyje jam kainavo 10 minučių baudos. Kataro lenktynininkas vis dar turi šansų kovoti dėl pergalės, užimdamas ketvirtąją vietą ir atsilikdamas 35 minutėmis nuo H.Lategano, tačiau daugiau klaidų jis negali sau leisti.

Du pagrindiniai favoritai jau pasitraukė iš lenktynių. C.Sainzas pasitraukė per 48 valandų „Chrono“ etapą, o S.Loebas – per trečiąjį etapą, abiem lenktynininkams apvirtus ir pažeidus apsauginius lankus. Tiek „Ford Raptor“, tiek „Dacia Sandrider“ buvo diskvalifikuoti dėl saugumo priežasčių.

Šią savaitę Dakaro ralyje buvo pasiektas nemažas jaunų talentų rekordų skaičius. 22-ejų metų Sethas Quintero laimėjo du etapus, jaunas Pietų Afrikos lenktynininkas Saoodas Variawa, būdamas vos 19 metų, pasiekė etapų nugalėtojo rekordą, kurio greičiausiai dar ilgai niekas nepagerins, o 48 valandų „Chrono“ etapą laimėjo 25-erių metų lietuvis Rokas Baciuška. Tačiau iš visų šių jaunuolių tik S.Quintero vis dar yra geriausiųjų dešimtuke, užimdamas devintąją vietą ir atsilikdamas 1 valandą ir 30 minučių.

Pasitraukus Laiai Sanz, kuri lenktynes baigė dėl tos pačios priežasties kaip C.Sainzas ir S.Loebas, dviejų varančiųjų ratų transporto priemonių lenktynes dabar pirmauja Christianas Lavieille’as. Jo pranašumas prieš „MD Rallye“ komandos draugą Jeaną-Remy Bergounhe’ą siekia 21 minutę.

Motociklų klasė

Danielis Sandersas nuo pat pradžių užsitikrino palankią poziciją. Laimėjęs prologą, australas pradėjo pirmajame etape už savo konkurentų ir iškart pelnė pergalę. Tą patį pakartojo kitą dieną, pasinaudodamas atvirkštine starto tvarka 48 valandų „Chrono“ etape. D.Sandersas taip pat sugebėjo minimaliai prarasti laiką atidarydamas trasą trečiajame ir penktajame etapuose. Tokia strategija nuo pirmosios Dakaro dienos užtikrino jam lyderio poziciją bendroje įskaitoje.

„Honda“ lyderiauja tarp persekiotojų, turėdama 4 savo lenktynininkus geriausiųjų šešetuke: Tosha Schareina užima antrąją vietą (atsilikdamas 15 min. 2 sek.), Adrienas Van Beverenas yra trečias (atsilikimas 24 min. 31 sek.), Skyleris Howesas penktas (27 min. 59 sek.), o Ricky Brabecas – šeštas (29 min. 1 sek.). „Hero“ komandos lenktynininkas Rossas Branchas (4-oji vieta, atsilikimas 25 min. 48 sek.) taip pat palaiko spartų tempą, o KTM atstovas Lucianas Benavidesas užima septintąją vietą (32 min. 15 sek. atsilieka nuo lyderio).

„Rally 2“ klasėje Edgaras Canetas debiutuoja su trenksmu. 19-metis, jauniausias oficialus Dakaro lenktynininkas istorijoje, laimėjo pusę specialiųjų ruožų ir pirmauja savo klasėje bei užima 10-ąją vietą bendroje motociklų įskaitoje. Ispanas lenkia Tobiasą Ebsterį 16 min. 39 sek., o trečiąją vietą laikinai užima Michaelas Docherty (atsilikimas 31 min. 7 sek.). KTM užima visą laikiną „Rally 2“ podiumą, o „Honda“ atstovai Romainas Dumontier (49 min. 47 sek.) ir Jacobas Arbugrightas (51 min. 34 sek.) yra atitinkamai ketvirtoje ir penktoje vietose.

KTM įspūdingai pradėjo pirmąją ralio pusę, laimėdamas 5 iš 6 „Rally GP“ klasės etapų (4 D.Sanderso ir vienas L.Benavideso) bei 6 iš 6 „Rally 2“ klasės etapų (3 E.Caneto, 2 T.Ebsterio ir viena M.Docherty pergalė). „Sherco“ (su Lorenzo Santolino) ir „Honda“ (su A.Van Beverenu) taip pat iškovojo po vieną pergalę. Po praėjusių metų pralaimėjimo abejose klasėse, austrų gamintojas demonstruoja norą susigrąžinti prarastą titulą.

„Original by Motul“ klasėje Emanuelis Gyenesas ir Benjaminas Melotas vėl kovoja dėl lyderio pozicijos. Po 2020-ųjų užimtos pirmosios ir antrosios vietos, jų dvikova atsinaujino. Šiuo metu rumunas E.Gyenesas pirmauja prieš prancūzą B.Melotą 13 min. 16 sek.. Trečioji vieta taip pat ginama atkakliai – Jerome‘as Martiny (atsilikimas 58 min. 3 sek.), Jaromiras Romancikas (1 val. 3 min. 29 sek.) ir Mike’as Wiedemannas (1 val. 4 min. 28 sek.) yra vos per 6 minutes vienas nuo kito.

Naujos motociklų gamyklos Dakare demonstruoja pažangą. Kinijos gamintojas „Kove“ pirmą kartą istorijoje pateko į geriausiųjų 20-uką – Neelsas Thericas užima 18-ąją vietą bendroje įskaitoje ir 6-ąją „Rally 2“ klasėje. Italijos gamintojas „Fantic“ siekia pirmą kartą pasiekti geriausiųjų 30-uką su Jeremy Miroiru, kuris šiuo metu yra 28-oje vietoje. Trys „Hoto“ motociklininkai, tarp kurių yra ir lietuvis Arūnas Gelažninkas, vis dar lenktyniauja ir yra geriausiųjų 50-uke.

Sunkvežimiai

23-ejų Mitchelas van den Brinkas įspūdingai pradėjo ralį, laimėdamas prologą ir pirmąjį etapą, suteikdamas jaunatviško entuziazmo sunkvežimių kategorijai. Tačiau olandui teko susidurti su nesėkmėmis dėl mechaninių problemų 48 valandų „Chrono“ etape. Nepaisant to, jis pasiekė poilsio dieną užimdamas 2-ąją vietą bendroje įskaitoje, atsilikdamas 1 valandą ir 56 minutes nuo lyderio Martino Maciko.

Čekijos čempionas M.Macikas iki šiol važiuoja nepriekaištingai. Jis 48 valandų „Chrono“ etape kovojo trijų dalyvių mūšyje su Alešu Lopraisu ir šios kategorijos naujoku Vaidotu Žala. Visgi, pasinaudojęs varžovų nesėkmėmis, M.Macikas išsiveržė į priekį ir laimėjo tris etapus. „MM Technology“ komandos vadovas dabar gali sutelkti dėmesį į savo pranašumo išlaikymą, kai lenktynės pasieks „Tuščiojo ketvirčio“ dykumą.

„Dakar Classic“

Penktasis „Dakar Classic“ leidimas neabejotinai tapo renginiu, kuriame išryškėjo tikrieji šios kategorijos specialistai. Pirmieji trys klasės numeriai – 700, 701 ir 702 – paskirstyti pagal hierarchiją, nustatytą per pastaruosius tris Dakarus, atsidūrė pirmosiose pozicijose įpusėjus lenktynėms, tačiau ne tokia tvarka, kokia buvo tikėtasi.

Čempiono titulą ginantis Carlosas Santaolalla (700) laimėjo keturis etapus, palikdamas praėjusių metų vicečempioną Lorenzo Traglio (701) triumfuoti 2-ajame etape. Tačiau nuo to laiko italas bendrojoje įskaitoje išsiveržė į priekį, aplenkdamas ispaną ir savo tautietį Juaną Morerą (702), kuris keturis kartus lipo ant podiumo. Su 354 taškais L.Traglio, vairuojantis „Nissan Tecnosport“, lenkia „Toyota HDJ 80“, kurią vairuoja C.Santaolalla (31 taško atsilikimas), ir Moreros „Porsche“ (67 taškai atsilikimo).

Du tikrieji smėlio kopų „valgytojai“ – 4x4 visureigiai, esantys laikinosios įskaitos viršuje, greičiausiai išlaikys savo pranašumą antrąją lenktynių savaitę, kai šiame Dakare dar didesnę svarbą įgis į navigacijas orientuotos trasos.

Lietuviai

„Ultimate“ klasėje Vladas Jurkevičius savo sąskaitoje jau turi neužbaigtą etapą, todėl važiuoja „Dakar Experience“ kategorijoje ir kovoja dėl atskirų greičio ruožų podiumų bei renka patirtį, Benediktas Vanagas penktadienį pranešė, jog dėl gedimų pasitraukia iš Dakaro, tačiau įskaitoje vis dar liko du Lietuvos ekipažai, kovojantys dėl įskaitos vietų.

„Pasakas“ kuriantis Gintas Petrus važiuoja savo tempu, visada yra geros nuotaikos ir siekia dar vieno Dakaro medalio, o štai Rokas Baciuška bendroje įskaitoje užima 15-ą vietą ir vis dar gali pakovoti bent jau dėl vietos geriausių dešimtuke. Jis nuo lyderio atsilieka 3 val. 28 min. 19 sek., o nuo dešimtosios vietos – 49 min. 34 sek.

Motociklų įskaitoje iš penkių startavusių dalyvių liko keturi, kadangi Gediminas Šatkus patyrė traumą ir Dakarą jau baigė. Panašius rezultatus demonstruoja Arūnas Gelažninkas ir Nerimantas Jucius, kurie „Rally 2“ klasėje žengia atitinkamai 20-oje ir 22-oje vietose, o juos skiria 26 min. 8 sek. Bendroje motociklų įskaitoje A.Gelažninkas rikiuojasi 37-as, o N.Jucius – 39-as.

Iki šiol geriausia A.Gelažninko vieta bendroje motociklų įskaitoje yra 21-oji, pasiekta 2021 m. Dakare, kai pirmą kartą laimėjo „Original by Motul“ klasę.

Kiek žemiau rikiuojasi Modestas Siliūnas ir Mykolas Paulavičius, kurie „Rally 2“ klasėje žengia atitinkamai 43-ioje ir 68-oje vietose, o jų pagrindinis tikslas – įveikti visus greičio ruožus ir ant kaklo užsikabinti Dakaro medalį.

Sunkvežimių kategorijoje Vaidotas Žala prarado daugybę laiko penktajame greičio ruože ir nors vienu metu virtualioje įskaitoje buvo pakilęs net į antrą vietą, tačiau dabar jis nuo lyderio atsilieka 5 val. 11 min. 17 sek. ir yra 8-as. Jam bus be galo sunku pakilti bent iki trečiosios vietos ir dabar jau reikia tikėtis ne tik negendančio savojo sunkvežimio, bet ir tikėtis, kad stipriai klyst tokie varžovai kaip Mitchelas Van Den Brinkas, Alešas Lopraisas, Martinas Soltys, Martinas Van Den Brinkas, Keesas Koolenas ar Teruhito Sugawara.

„Classic“ kategorijoje lietuvių ekipažas Karolis Raišys ir Ignas Daunoravičius žengia 7-oje pozicijoje iš 88 įskaitoje dalyvaujančių ekipažų, o nuo lyderio atsilieka 362 taškais, tačiau nuo penktosios vietos – vos 65 taškais.

Laukia dar 7 intrigų kupinos Dakaro dienos!

info@sportas.lt

Naujienų portalo Sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų