V.Jurkevičius ir A.Paliukėnas papasakojo apie mistines kuro bėdas ir nelemtą akimirką verčiantis: „Turbūt kokiais 5 km/h važiavome per greitai“
Vladas Jurkevičius ir Aisvydas Paliukėnas | Organizatorių nuotr.
47-asis Dakaro ralis su „Mini“ važiuojantiems Vladui Jurkevičiui ir Aisvydui Paliukėnui nesėkmingai susiklostė jau antrajame greičio ruože.
Jeigu 48 valandų „Chrono“ etapo pirmą dieną lietuviai susidūrė su mistinėmis techninėmis problemomis, bet sėkmingai pasiekė kempingą, tai antrą dieną nuvažiavo vos 5 kilometrus ir nepažymėtoje vietoje daug kartų vertėsi ir itin stipriai sugadino automobilį.
Kadangi lietuviai ilgą laiką neturėjo ryšio, jie po avarijos įrašė vaizdo komentarą, kuriuo pasidalino tik grįžus į bivaką.
Kaip teigė V.Jurkevičius ir A.Paliukėnas, iki nelaimės išvengimo trūko lėčiau važiuoti tik kokiais 5 km/h.
„Išlūžęs ratas, pažeistos tepalų šlangos, tai niekur nebevažiuosime“, – iš karto po nelaimės filmuotame vaizdo įraše sako V.Jurkevičius. „Atvažiavome, buvo nepažymėtas griovys, pastatė automobilį šonu ir galiausiai nusivartėme. Automobilis atrodo blogai, turime 2-3 valandas, kol atvažiuos komanda jį susirinkti“.
Galiausiai V.Jurkevičius apie viską papasakojo nuo pradžių.
„Pradžioje labai gerai lėkėsi. Pirmi 168 km buvo akmenuoti, buvo servisiukas, komanda pakeitė padangas. Tie kilometrai tikrai buvo geri, aplenkėme 3-4 varžovus. Prakirtome vieną padangą, bet iki serviso davažiavome su leidžiančia.
Lėkėme toliau ir tada nukrito vairo stiprintuvo dirželis. Kadangi tai daug treniravomės, Aisvydas labai greitai pakeitė. Maždaug 300-ąjame kilometre pradėjo trūkčioti variklis. Pradžiai vietomis dingdavo gazas, vėliau jau daugiau ir galiausiai visai dingo. Nusprendėme pasikeisti gazo pedalą. Pasikeitėme, važiavome toliau. Kokių 10-20 kilometrų buvo viskas gerai, tačiau tada prasidėjo lygiai tas pats. Kopose vėl dinginėjo gazas ir nuo vienos nusileidę, ant kitos nebeužkilome bei užklimpome. Pabandėme išvažiuoti, bet nesigavo, nes pabandai duoti gazą ir automobilis nevažiuoja. Kasėme apie pusvalandį. Spėju, kad pastovėjus automobiliui, kažkas susitvarkė ir išvažiavome. Pradėjome važiuoti, automobilis trūkčioja ir rodo, kad nėra kuro. Nesuprantame, kas čia buvo“, – aiškino V.Jurkevičius.
„Turime du parametrus – kuro likutis ir kiek sudeginome. Startavo su 430 litrų, sudeginome 330 litrų. Komanda sakė, kad čia tas rodiklis, kuris tikrai tiksliai rodo, todėl čia viskas gerai, bet kažkodėl kuro rodiklis buvo nukritęs“, – pridėjo A.Paliukėnas.
„413-ajame kilometre buvo kuro pasipildymas, atvažiavome su nuliu kuro. Dabar, kai galvojame, tai trūkčiojo, nes trūko kuro, bet neįsivaizduojame kaip ir kodėl. Automobilį daug kartų apėjome, niekas niekur nebėga. Gal kažkur kažkas blogai rodė ir galbūt jo per mažai buvo užpilta. Tai yra mistinis ir neatsakytas klausimas“, – pasakojo V.Jurkevičius. „Čia dar tai buvo pirmą dieną. Užpylėme kuro, važiavome toliau ir jokių problemų. Atvažiavome iki nakvynės kempingo. Ten pernakvojome, šiandien ryte startavome, bet nuvažiavome tik kokius 5 kilometrus. Visiškai nepažymėta vieta, buvo tranplynukas, nors prieš jį dar kažkiek pristabdžiau, tačiau galą pakėlė.. Nedaug trūko, kad viskas baigtųsi gerai, bet pakėlė galą ir automobilis virto ant šono ir pradėjome suktis“.
„Turbūt kokiais 5 km/h važiavome per greitai“, – pastebėjo A.Paliukėnas.
„Buvo visai nedaug to, kad baigtųsi gerai, bet automobiliui baigėsi tikrai labai blogai“, – sakė V.Jurkevičius. „Aišku, liūdna, bet tokia yra ralio-reidų specifika, kai greičiau važiuoji, gali būti nenumatytų dalykų. Liūdna, nes važiavosi neblogai, kažkiek kankino techninės problemos, tačiau viena vieta – Dakaras baigėsi“.
Skelbiama, kad komanda automobilį apžiūrės tik ryt ir kol kas neaišku ar V.Jurkevičius ir A.Paliukėnas važiuos toliau, kadangi automobilis yra stipriai apgadintas.
Net jeigu jie ir važiuotų, tai darytų jau „Dakar Experience“ kategorijoje. Kol kas A.Paliukėno nėra oficialiame Dakaro „Ultimate“ klasės reitinge.
Naujienų portalo Sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.