G.Šatkus: „Nosimi trenkiausi į motociklo priekį, jis visiškai pabyrėjo, o kažkur šiame procese lūžo ir raktikaulis“
Gediminas Šatkus | Organizatorių nuotr.
Trečioji Dakaro diena Bišos mieste artėja prie pabaigos ir į bivaką po nakties dykumoje grįžta išvargę sportininkai. Susitvarkyti su „Chrono 48“ etapu lengva tikrai nebuvo – į tūkstantį maratoninių kilometrų organizatoriai sudėjo visą puokštę kelio dangų, o ir nakvynė palapinėse bei temperatūros pokyčiai dykumoje naktį neleido lenktynininkams atsikvėpti.
Lietuvos motociklininkai Dakaro ralyje 8 nuotr.
947 kilometrai per dvi paras – nelengvas riešutėlis net ir ištvermingiausiems bei visko mačiusiems sportininkams. Naujokams perkąsti Dakaro riešutą dar sunkiau – tai patvirtino ir „AG Dakar Dubai“ atstovo Gedimino Šatkaus patirtis, kuris su raliu atsisveikino dar pirmąją iššūkio dieną.
„Pirmiausiai – pataikiau į akmenį ir nulėkiau nuo motociklo. Skaudžiausia buvo, jog stipriai sulaužiau motociklo priekį, navigacija vos laikėsi. Taip pat sugedo sentinelis (navigacijos ir saugumo įranga – aut. past.), tad žinojau, kad priekyje bus pavojinga, o aš jokio signalo apie kelyje galinčius pasitaikyti pavojus negausiu. Tai pirmas tas pavojus mane ir palaužė – vieną lūžusią kopą tiesiog peršokau, verčiausi. Nosimi trenkiaus į motociklo priekį, jis visiškai pabyrėjo, o kažkur šiame procese lūžo ir raktikaulis. Skausmų kažkokių didesnių nejaučiu, bet reikia operacijos. Ją darysiuosi Lietuvoje“, – apmaudo neslėpė sportininkas.
Kitiems lietuviams motociklininkams kritimų nuo motociklų išvengti taip pat nepavyko, tačiau viskas baigėsi laimingai. Apie savo nuotykius ir vargus finiše kalbėjo ir G. Šatkaus mokytojas ir mentorius Arūnas Gelažninkas.
„Žiauriai pavargęs jaučiuos. Tikrai organizatoriai užtaisė neblogas dvi dieneles. Vakar pradėjau prastokai, 20 kilometre kritau ir po to neradau ritmo, nesivažiavo. Po 400 kilometrų įsivažiavau, tačiau važiavimas ilgai nesitęsė – laukė nakvynė. Į trečiąją nakvynės zoną atvažiavome, kai buvo likę 30 sekundžių, ir nors galėjome važiuoti tolyn, tačiau nusprendėme (kartu su Nerimantu Juciumi – aut. past.) likti.“
Anot sportininko, į tą pačią nakvynės zoną atvažiavo ir kiti lietuviai – Vladas Jurkevičius ir Aisvydas Paliukėnas, Vaidoto Žalos ekipažas.
„Šiandien kopos buvo labai minkštos. Iš pradžių tęsėme kelionę su Nerimantu, bet vėliau aš kopose šiek tiek ne ten nuvažiavau ir dulkėse paklydau, atsilikau. O paskutiniai 150 kilometrų buvo labai greiti, nebedariau navigacijos klaidų. Sėkmė mane kažkiek lydėjo, nes nulūžo grandinės apsauga ir labai nerimavau, kad tik nenukristų grandinė. Bet viskas gerai, finišas pasiektas. Reikia eiti ilsėtis, nes lieka dar 10 dienų“, – su šypsena kalbėjo A. Gelažninkas.
947 kilometrus sportininkas įveikė per 13 val. ir 21 min. Tiesa, preliminariais duomenimis prie šio laiko bus pridėta 5 minučių bauda už pamestą laiko kortelę.
Gerokai įdienojus į bivaką sugrįžo ir klaipėdietis, „Flexit Go – AG Dakar school“ vėliavnešys Modestas Siliūnas. Klaipėdiečio fiksuojamas „Chrono 48“ laikas – 16 val. 51 min. ir 17 sek. Preliminariai tai leidžia M. Siliūnui dieną pabaigti 71 vietoje.
Ketvirtąją dieną Dakaras pajuda iš bivako Bišoje ir keliasi į Al Henakiją. Per dieną ant motociklo reiks praleisti 847 kilometrus, iš kurių – 495 kilometrai greičio ruožo. Ralis juda į Saudo Arabijos šiaurę, o trasa bus sudaryta daugiausiai iš akmenuotų purvo ir grunto atkarpų su trumpais smėlėtais intarpais.
Naujienų portalo Sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.