Įtraukusis ugdymas: fizinio ugdymo pedagogams – paralimpiečių žinios
Aušrinės Bučinskytės nuotr. | Lietuvos paralimpinio komiteto nuotr.
Lietuvos paralimpinis komitetas trečiadienį surengė seminarą „Įtraukiojo ugdymo pritaikymas fizinio ugdymo pamokose“, kuriame žinių sėmėsi Alytaus regiono fizinio ugdymo mokytojai, jų padėjėjai ir darželių auklėtojai. Renginyje, kuriame dalyvavo net daugiau kaip 150 pedagogų, savo žinias jiems perdavė paralimpinio judėjimo atstovai – vadovai, sportininkai ir treneriai.
Įtraukusis ugdymas: fizinio ugdymo pedagogams – paralimpiečių žinios 20 nuotr.
Alytaus šv. Benedikto gimnazijoje vykusio renginio dalyviai patirties sėmėsi iš Lietuvos paralimpinio komiteto prezidento, paralimpinio čempiono Mindaugo Biliaus, o taip pat iš didelį žinių bagažą darbo su negalią turinčiais žmonėmis srityje sukaupusių trenerių Aušros Kriškoviecienės, Ramūnės Motiejūnaitės.
Fizinio ugdymo pedagogai seminare išklausė teorinę dalį, po to žinių sėmėsi praktiniuose užsiėmimuose, kuriuose lektorės A. Kriškoviecienė ir R. Motiejūnaitė pristatė žmonių su negalia sporto šakas, pasakojo, kaip sudominti negalią turinčius vaikus sportu, kaip padėti jiems būti fiziškai aktyviais, kaip bendrauti.
„Įtraukusis ugdymas, ypač fizinio ugdymo kontekste, į Lietuvos mokyklas dažnai ateina lėtai. Važiuojame per šalies mokyklas ir matome, kad didžioji vaikų su negalia dalis vis dar atleidžiami nuo fizinio ugdymo pamokų. Žinių trūkumas – viena pagrindinių priežasčių, kodėl tai vyksta. Šio renginio tikslas – pasakoti pedagogams, jų padėjėjams apie tai, kaip įtraukti specialiųjų poreikių turinčius vaikus į sportą“, – sakė Lietuvos paralimpinio komiteto prezidentas, paralimpinis čempionas Mindaugas Bilius.
„Po renginio priėjo būrys pedagogų, dėkojo už seminarą. Prisipažino, kad ne tik sužinojo daug naujo, bet ir atrado naujų priemonių. Viską pritatėme gyvai ir net nurodėme, kur mokyklos gali įsigyti reikiamą inventorių. Svarbu, kad specialiųjų poreikių turintys vaikai galėtų mokytis ir sportuoti kartu su bendraamžiais, kartu su mokyklos draugais. Žinoma, tam reikalingi ir mokytojų asistentai, kurių pagalba pamokose ypatingai svarbi“, – sakė seminaro lektorė A. Kriškoviecienė.
„Labai patiko. Buvo smagu paklausyti Mindaugo Biliaus, toks pavyzdis tikrai įkvepia. Manau, įkvėptų ne tik mokinius, bet ir tėvus, kurie kartais „apsunkina“ mokinių fizinę veiklą. Labai patiko ir antroji dalis, o ypač praktinės veiklos. Jas galima pritaikyti ne tik fizinio ugdymo pamokose, tačiau ir kitose pamokose bei laisvalaikiu”, – sakė Alytaus šv. Benedikto gimnazijos pedagogė Ineta Mikalonytė–Stankevičienė.
Lietuvos paralimpinis komitetas seminarą „Įtraukiojo ugdymo pritaikymas fizinio ugdymo pamokose“ rengė bendradarbiaudamas su Alytaus miesto savivaldybe.
„Džiaugiamės, kad Alytus yra aktyvus ir įtraukumo siekiantis miestas. Vasarą Dzūkijos sostinėje drauge pristatėme paralimpines sporto šakas, kurias galėjo išbandyti visi miestiečiai. Dabar surengėme seminarą pedagogams. Tikiu, kad šios iniciatyvos atkreips ir kitų miestų dėmesį, kad aplankysime dar ne vieną šalies miestą ir miestelį, kuriuose supažindinsime pedagogus su įtraukiojo fizinio ugdymo niuansais. Siekiame, kad kuo daugiau vaikų su negalia būtų fiziškai aktyvūs, džiaugtųsi gyvenimu“, – sakė M. Bilius.