„Mundo Deportivo“ atskleidė, kiek kainuoja dalyvavimas Dakaro ralyje: „Čia beveik niekas negauna algų“
Vaidotas Žala | Scanpix nuotr.
Ispanų „Mundo Deportivo“ paskaičiavo, kiek sportininkams atsieina dalyvavimas Dakaro ralyje.
Teigiama, kad pigiausia Dakaro ralyje varžytis „Classic“ kategorijoje, bet ji daug kam nėra priimtina tiek dėl reikalavimo važiuoti senais automobiliais, tiek dėl skirtingų maršrutų nei pagrindinių klasių dalyvių.
Iš pagrindinių klasių, anot „Mundo Deportivo“, pigiausia būtų startuoti motociklu. Teigiama, kad motociklą galima nusipirkti 25-30 tūkst. eurų arba išsinuomoti už 20 tūkst. eurų. Dar reikia sumokėti 18 tūkst. eurų organizatoriams, taip pat reikia susimokėti už bandymus, atsargines dalis, keliones. Prieš tai dar reikia sudalyvauti kitose rimtose tarptautinėse varžybose ir iškovoti teisę startuoti Dakare. Norint turėti savus mechanikus, išlaidos dar labiau išauga. Skaičiuojama, kad bendros motociklininko, norinčio įveikti Dakarą, išlaidos turėtų siekti apie 80 tūkst. eurų, norint neblogo rezultato.
„Dakare galima pasiekti motociklų klasės 20-uką turint 60-90 tūkst. eurų. Prasimušus į 20-uką jau galima tikėtis, kad tave pastebės gamyklinė komanda“, - teigia „Mundo Deportivo“.
SSV klasėje (T4) lenktyniaujantis ispanas Gerardas Farresas skaičiuoja, kad startas Dakaro ralyje atsieina ne mažiau nei 200 tūkst. eurų.
„Tokioje kategorijoje kaip T4 13 dienų lenktynės turėtų kainuoti apie 200-300 tūkst. eurų. Čia su sąlyga, kad nieko nesulaužysi. Nelengva kasmet surinkti tiek pinigų. Pridėjus bandymus ir kitas varžybas, sezono biudžetas tikrai viršija 500 tūkst. eurų. Visa tai – vien lenktynėms, jau nekalbant apie pragyvenimą. Tai labai brangus sportas ir aš džiaugiuosi, jog turiu galimybę lenktyniauti. Mums užtektų dviejų rankų pirštų, kad suskaičiuotume sportininkus, kurie Dakare uždirba pinigus už lenktyniavimą. Motociklų kategorijoje situacija kiek geresnė. Ten gal 10-12 sportininkų gauna algas.
Jei tu nori tiesiog pasivažinėti su bagiu Dakare, gal ir gali kiek sutaupyti mechanikų sąskaita ir rečiau keisti detales, bet jei nori būti 20-uke ar 15-uke, tada detales turi keisti bent kas porą dienų. Atsarginėms dalims per Dakarą reikėtų išleisti apie 40 tūkst. eurų“, - aiškino G.Farresas.
„Challenger“ (buvusioje T3) klasėje, norint pasiekti aukštų rezultatų, biudžetai turi būti dar didesni nei SSV klasėje. Sportininkai pažymi, kad brangiausiai atsieina transporto priemonės pirkimas, bet jei vėliau pavyksta ją perparduoti, tada dalyvavimas Dakare neabeatrodo toks brangus.
Automobilių įskaitoje, norint lenktyniauti T1.2 klasėje, reikia bent 350-400 tūkst. eurų. Tuo tarpu T1+ klasėje, anot „Mundo Deportivo“, sumos siekia bent 500-600 tūkst. eurų.
Naujienų portalo Sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.