61-erių C.Sainzas papasakojo apie pasiruošimą Dakarui vyresniame amžiuje ir konkurencingesnį „Audi“ automobilį
Carlosas Sainzas | Organizatorių nuotr.
Dukart pasaulio ralio čempionas ir triskart Dakaro ralio nugalėtojas 61-erių metų Carlosas Sainzas jaunajai automobilių sporto gerbėjų kartai galbūt labiau žinomas kaip „Formulės 1“ žvaigždės Carloso Sainzo jaunesniojo tėvas, tačiau jo paties pasiekimai kalba patys už save ir aiškiai parodo, kad jis yra tikra ralio legenda.
2023 m. Dakaro ralis C.Sainzui baigėsi devintajame greičio ruože po rimtos avarijos. Ispanui buvo suteikta medicininė pagalba dėl krūtinės skausmų ir jis net pateko į medikų sraigtasparnį, tačiau netrukus grįžo į bivuaką ir bandė sugrąžinti „Audi RS Q e-tron E2“ į jį. Visgi vėliau „Audi“ patvirtino, kad C.Sainzas lenktynių tęsti negalės, nes automobilio anglies pluošto monokokinė važiuoklė patyrė struktūrinių pažeidimų, kurių neįmanoma suremontuoti iki kito etapo.
Jau netrukus C.Sainzas su vėl dalyvaus Dakare, o prieš artėjantį renginį apasakojo apie savo patirtis sunkiausiose pasaulio lenktynėse, pasiruošimą būnant vyresnio amžiaus bei pasikeitimus automobilyje.
– Savo pirmuosius Dakaro ralius 2010 ir 2018 m. laimėjote Pietų Amerikoje, o 2020 m. Saudo Arabijoje triumfavote trečią kartą. Kuo skiriasi Dakaras nuo pasaulio ralio čempionato, kuriame taip pat esate triumfavęs du kartus?
– Dakaras yra unikalus, jis labai skiriasi nuo visų kitų varžybų. Pirma, jis trunka dvi savaitės, todėl tai yra sunku. Keturias ar penkias valandas per dieną važiuoji aklai, kadangi niekada nesi buvęs tame kelyje, o pridedant mūsų greitį, tai tikrai yra didelis iššūkis.
Kad geriau įsivaizduotumėte iššūkį, tai pasakysiu, kad širdies ritmas 140-186 dūžių per minutę tęsiasi keturias valandas. Fiziškai tai yra labai sudėtinga. Kasdien mieliau kankinuosi namuose ir sporto salėje, kad Dakaro metu kentėčiau šiek tiek mažiau.
Visas tas derinys, ištvermės faktorius, vairavimo iššūkius ir miego trūkumas sudėtingoje aplinkoje reiškia, kad jeigu nesi gerai pasiruošęs, po kelių dienų tavo rezultatai nukentės. Kai galvoji, kas iš tikrųjų gali laimėti Dakarą, tai tikriausiai tik trys ar keturi vairuotojai gali pasiekti absoliučią pergalę. Kiti vairuotojai laimės atskirus etapus, tačiau visai kas kita yra sugebėti kovoti dvi savaites. Būtent dėl to Dakaras yra ypatingos varžybos.
– Kiek skiriasi Saudo Arabijos sąlygos ir reljefas, lyginant su Pietų Amerika? Kuo jums patinka šiandieninė Dakaro teritorija?
– Po Afrikos ir Pietų Amerikos, Dakaras jau keturis metus vyko Saudo Arabijoje. Tai puiki šalis rengti ralį, nes joje yra puiki aplinka, kurioje galima surengti tokį sudėtingą renginį. Mums labai pasisekė, kad Saudo Arabija tapo Dakaro šeimininke, kai šis renginys baigėsi Pietų Amerikoje.
Ši vieta puiki tuo, kad čia yra dykuma, geras reljefo derinys – žvyras, uolos, smėlio kopos, kartu išlaikytos tos pačios ralio savybės iš praeities, kai jis buvo rengiamas Afrikoje. Dakaro ir Saudo Arabijos ryšys negali būti geresnis dalyviams. Saudo Arabija puikiai dirba priimdama tiek daug automobilių sporto veiklų ir nesvarbu, ar tai būtų „Formulė E“, „Formulė 1“ ar „Extreme E“.
– Kas jus labiausiai nustebino Saudo Arabijoje?
– Nuo tada, kai šalyje lankiausi pirmą kartą, ji yra labai pasikeitusi, daug atviresnė ir pažangesnė. Saudo Arabijos žmonės labai svetingi ir akivaizdu, kad jie labai stengiasi tapti tarptautiniais. Bet kurioje šalyje reikia gerbti tam tikrus dalykus, susijusius su vietos papročiais bei tradicijomis, todėl ir Saudo Arabija šiuo požiūriu niekuo neišsiskiria. Visada čia jaučiuosi labai laukiamas.
– 2020 m. Dakare tapote vyriausiu Dakaro nugalėtoju. Kaip šiame karjeros etape toliau išliekate sportiškas ir konkurencingas?
– Reikia būti geriausios fizinės būklės, kad galėtum penkias valandas kasdieną vairuoti dvi savaites. Reikia gerai pažinti save, kad tam tikrame amžiuje pasiektum tam tikrą lygį. Turi būti aerobiškai stiprus, nes važiuojant ekstremaliomis sąlygomis dideliu greičiu pasiekiamas aukštas pulso dažnis.
Taip pat svarbu yra raumenų jėga. Turite turėti stiprius kaklo ir nugaros raumenis, tačiau apskritai viso kūno raumenynas turi būti stiprus, kadangi kelyje yra daug nelygumų ir šuolių. Kai esi toks vairuotojas veteranas kaip aš, gerai pažįsti savo kūną, tačiau tuo pat metu turi ruoštis kur kas daugiau nei jaunystėje ir tai nėra lengva.
– Su kokiomis mintimis ruošiatės 2024 m. Dakarui su „Audi“? Ar manote, kad šiemet būsite konkurencingesni?
– Dirbome teisinga linkme su pakaba, kuri buvo vienas iš pagrindinių tobulintinų dalykų. Kitas veiksnys – papildomi 15 kilovatų, kuriuos gausime, kadangi analizuojant duomenis matyti, kad su savo svoriu įsibėgėjame lėčiau nei varžovai, kadangi esame 100 kg sunkesni, o papildoma galia tai kompensuos.
Sveikintina, kadangi pastaruosius dvejus metus tuo siekiau. Kaip žinote, automobilių sporte du pagrindiniai dalykai yra svoris ir galia, o kai turi tokią pačią galią ir sveri 100 kg daugiau, nebūsi toks konkurencingas kaip varžovai. Dabar turėsime daugiau galios ir jeigu suvaldysime patikimumą, turėsime stiprią komandą bei tikiuosi, kad pasieksime padorų rezultatą.
Naujienų portalo Sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.