Afrikoje pagamintą bolidą išbandęs B.Vanagas: „Šiuos testus galima prilyginti santuokai“
„TOYOTA GAZOO Racing Baltics” testai | Andriaus Lauciaus nuotr.
„TOYOTA GAZOO Racing Baltics” komandos vadovas ir lenktynininkas Benediktas Vanagas, Vilniaus Gariūnų karjere išbandė vos prieš mėnesį Pietų Afrikoje pagamintą „Toyota GR DKR Hilux“ bolidą. Šioje „Toyota“ gamykloje konstruojami visi „Gazoo Racing Hilux” sportiniai automobiliai. Čia pagamintą techniką atgabenti į Europą yra tikras logistinis iššūkis, todėl dažniausiai į Senąjį kontinentą jie atskraidinami lėktuvais.
„TOYOTA GAZOO Racing Baltics” testai 27 nuotr.
Nors oro sąlygos pilotams ir jų technikai nebuvo pačios palankiausios – trasoje buvo labai daug vandens, slidu ir tai nei iš tolo nepriminė Dakaro. Nepaisant to, automobiliais buvo įveikta apie 50 kilometrų kurie yra privalomi išbandyti bolidų agregatus po pilno perrinkimo startuojant sudėtingiausiame pasaulio ralyje.
„Šiuos testus galima prilyginti santuokai, kuomet jaunajai ir jaunikiui esant prie altoriaus skamba frazė – jeigu kažkas turi ką nors prieš šią santuoką, lai tai sako dabar arba nutyla per amžius. Tas pats vyksta ir su technika. Mes šių testų metu siekiame, kad pasirodytų visi automobilių surinkimo trūkumai. O jeigu jų šiandien neatsiranda, norime, kad bolidai puikiai tarnautų Dakaro ralyje“, – apie technikos testus su šypsena kalbėjo B. Vanagas.
V. Jurkevičiui tai buvo pirmasis važiavimas lietuviškomis kopomis
Dakaro ralio debiutantui, bet gerai žinomam tradicinio ralio lenktynininkui Vladui Jurkevičiui tai buvo pirmoji pažintis su „Toyota GR DKR Hilux“ bolidu. Sportininkas taip pat pirmą kartą važiavo karjere, kuris nors ir neatkartoja Saudo Arabijos kopų, bet leidžia geriau suprasti, kokios yra šių sportinių automobilių galimybės.
„Tai tikras sportinis aparatas, su jokia kita transporto priemone neturintis nieko bendro. Panašiai to ir tikėjausi, kad su juo galėsiu įveikti bet kokias kliūtis, bet dar reikės dar šiek tiek laiko, kol priprasiu prie važiuoklės ir pajausiu automobilio galimybes“, – pirmaisiais įspūdžiais dalinosi V. Jurkevičius.
V. Jurkevičius ir A. Paliukėnas 2024 m. Dakare startuosiantys 240-uoju numeriu, kitą savaitę išvyksta į Maroką. Čia ekipažas specialiai ruoštu visureigiu išbandys tikras dykumos kopas, tad jiems tai bus dar viena tikslinga smėlio treniruotė prieš tikrąjį Dakaro išbandymą.
Dvigubas išbandymas techniniam personalui
Dakare komandos turės patyrusių mechanikų, ekipažus aptarnaus net du sunkvežimiai. Nors lenktynininkai turės dedikuotas technikų komandas, esant reikalui galės padėti ir vieni kitiems. Testuose, kurie vyko prie Gariūnų esančiame žvyro karjere, dalyvavo ir sunkioji komandą aptarnaujanti technika – sunkvežimis ir autobusas. Čia pat buvo įrengtos techninio aptarnavimo zona, kuriuose tarp važiavimų buvo įvertinama automobilių būklė.
„Technikų, kaip ir lenktynininkų, Dakare laukia labai didelis krūvis, jiems tenka įveikti daugybę iššūkių. Prie visko dar pridėkime sportinį tempą, kuriuo reikia pasirūpinti mūsų technika, todėl tokie testai padeda sustyguoti ir pasikartoti visus procesus prieš išvykstant į Dakarą“, – pasakojo B. Vanagas.
Sportiniai automobiliai šiuo metu dar kartą pilnai perrenkami prieš juos išsiunčiant į Dakarą. Visa technika jau šį savaitgalį išvyksta į Barseloną iš kur organizatoriai ją pristatys į Saudo Arabiją. Dakaro ralis startuoja sausio 5-ą dieną, o finišas numatytas sausio 19-ą.
Naujienų portalo Sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.