„F-1“ subtilybės: kodėl nebuvo patikrinti įtartinai atrodę C.Sainzo ir G.Russello bolidai?
Bolido dugnas | Scanpix nuotr.
Vėlyvą sekmadienio vakarą jau po „Formulės 1“ JAV GP lenktynių ir apdovanojimų ceremonijos buvo diskvalifikuoti britas Lewisas Hamiltonas („Mercedes“) ir monakietis Charlesas Leclercas („Ferrari“).
Pranešama, kad po lenktynių teisėjai atsitiktine tvarka atrinko 4 bolidus patikrai ir nustatė, kad L.Hamiltono ir Ch.Leclerco bolidai pažeidė techninį reglamentą. Nustatyta, kad jų abiejų bolidų dugno dalys buvo nusitrynusios 1 mm daugiau nei leidžiama taisyklėse. Kadangi šiuo atveju vietos interpretacijoms nėra, teisėjai skyrė sportininkams griežčiausią bausmę – diskvalifikaciją.
Teisėjai tuo pačiu patikrino olando Maxo Verstappeno („Red Bull“) brito Lando Norriso („McLaren“) bolidus. Jie reikalavimus atitiko ir savo pozicijas išsaugojo.
The plank that comes in contact with the asphalt.
— Robert de Jong 🧒 (@RodeJong) October 23, 2023
The one that gives you these sparks.
See Red Bull had raised the floor height, hence no sparks.
Yes Verstappen and Norris were also checked.
Hamilton and Leclerc drove too low too the ground, which damaged the plank. pic.twitter.com/ar5qqehf5K
Netrukus po teisėjų sprendimo internete pasklido nuotraukos su brito George‘o Russello („Mercedes“) ir ispano Carloso Sainzo jaunesniojo („Ferrari“) bolidais, iš kurių buvo galima susidaryti įspūdį, jog jie, kaip ir komandos draugai, galimai pažeidė minėtą techninį reglamentą. Visgi, jų bolidų dugnai po finišo matuoti nebuvo, tad jie abu po komandos draugų diskvalifikacijų pakilo aukštyn.
You can't. But in the vast majority of businesses it's impossible to check everything. And if they had checked the plank on all the cars it's very likely that Sainz and Russell would have been DQ-ed as well. This was the ride-height difference between them and Verstappen pic.twitter.com/9H6rwzPMUk
— The Lurker (@The_Lurker365) October 23, 2023
Kaip skelbia olandų „Racing News 365“, FIA dėl didelių laiko sąnaudų ir teisėjų trūkumo neturi galimybių nuodugniai patikrinti visų bolidų. Dėl to atsitiktine tvarka atrenka keletą bolidų sudėtingesnei patikrai, o bolido dugno matavimas yra viena iš ilgesnių procedūrų.
Fanai po lenktynių spėliojo, kodėl FIA, radusi techninio reglamento pažeidimus, nepatikrino kitų bolidų dugnų. Kaip parašyta taisyklėse, bolido neatitikimas techniniam reglamentui nėra priežastis tikrinti visus kitus bolidus. Toks procesas būtų užtrukęs valandų valandas, būtų nukentėjęs sporto įvaizdis, o galutinių rezultatų tektų laukti labai ilgai.
Pažymima, kad bolido dugno matavimas nėra vienintelė procedūra, kuriai bolidai yra atrenkami atsitiktine tvarka. Pavyzdžiui, po JAV GP lenktynių teisėjai tikrino Sergio Perezo, L.Norriso ir Yuki Tsunodos aerodinaminius komponentus, o iš C.Sainzo bolido paėmė kuro mėginį.
Kai kurios greitesnės procedūros po lenktynių yra atliekamos su visais bolidais: jie yra sveriami, patikrinami jų vairai, kuro sunaudojimas, padangų slėgis ir dar keletas lengviau patikrinamų parametrų.
Naujienų portalo Sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.