„Niekas nenori prarasti sąmonės lėkdamas 320 km/val. greičiu“: E.Oconas privėmė į šalmą, L.Sargeantas patyrė šilumos smūgį F.Alonso prašė pritaikyti uždraustą metodą
Kataro GP lenktynės | „Stop“ kadras
Sekmadienį Kataro GP lenktynės įėjo į istoriją kaip vienos iš labiausiai alinančių „Formulės 1“ istorijoje. Nors lenktynės vietos laiku vyko vakare, oro temperatūra vis tiek viršijo 30 laipsnių.
Ispanas Fernando Alonso („Aston Martin“) pirmasis lenktynių metu pareiškė, kad važiuoti yra beveik neįmanoma: „Mano sėdynė „dega“. Kai atvažiuosiu į boksus, gal galėsite apipilti mane vandeniu?“.
F.Alonso vėliau buvo paaiškinta, kad tokie dalykai sporte yra uždrausti.
During the Qatar GP, Fernando Alonso felt the heat quite literally! The legend's solution?
— F1 Bulletin (@F1Bulletin) October 8, 2023
Fernando Alonso 🔊
"Throw me water or something!" 😂 pic.twitter.com/poYG7kajcT
Vėliau amerikietis Loganas Sargeantas („Williams“) radijo ryšiu pranešė komandai, kad jaučiasi prastai. Inžinierius atsakė, kad nėra gėdinga trauktis iš lenktynių dėl sveikatos problemų. Netrukus amerikietis pasuko į boksus ir lenktynių nebetęsė.
Vėliau buvo pranešta, kad L.Sargeantui pasireiškė šilumos smūgio simptomai. Teigiama, kad amerikiečio organizmas buvo išsekęs dar prieš lenktynes, nes jis prieš keletą dienų jautė gripo simptomus.
There’s quite a bit of discourse around Logan Sargeant allegedly not using a drinks bottle during the Qatar GP and retiring with heat stroke/dehydration. It seems like an obvious solution, but it’s actually more complex than it might seem. A little #F1🧵 1/…
— GrandPrixGeek (@GrandPrixGeek) October 9, 2023
Logan Sargeant had to retire because he wasn’t feeling well… & he wasn’t the only one!👀
— Opinionated Fan (@OpinionatedSF19) October 8, 2023
Max Vertappen and Oscar Piastri could barely stand
George Russell almost fainted
Fernando Alonso needed water poured over at pit stops
Toughest race in F1 history?pic.twitter.com/OkSGrlzhWH
⚠️ Wow, Lance Stroll walked straight away to ambulance in the pit lane, probably disoriented. Watch the video 🎥
— F1newsletter.com (@F1_Newsletter) October 8, 2023
Alex Albon was taken to the medical centre of #QatarGP because of exhaustion and heat exposure.
Lando Norris said several drivers have passed out there.
Ocon said… pic.twitter.com/XMIe6Y7nrD
Australas Oscaras Piastri („McLaren“) po finišo vos galėjo paeiti, o vadinamajame „atvėsimo“ kambaryje net nepajėgė atsisėsti – vietoj to pragulėjo visą laiką prieš lipant ant podiumo. Tame pačiame kambaryje kurį laiką ant kėdės nesisėdo ir olandas Maxas Verstappenas („Red Bull“).
— julian (@julienrot_) October 9, 2023
„Tai turbūt vienos iš kokių penkių sunkiausių lenktynių per mano karjerą. Prakaitavimas buvo labai intensyvus“, - kalbėjo M.Verstappenas.
Tailandiečiui Alexui Albonui („Williams“) po lenktynių reikėjo pagalbos, lipant iš bolido, o kanadietis Lance'as Strollas sakė vos nenualpęs lenktynių metu. Apie nepakeliamas sąlygas kalbėjo ir kiti pilotai.
Stroll was actively passing out while driving, Ocon vomited in his helmet, Alonso had burns, and Sargeant retired with illness. F1, the FIA, and teams are negligent. No driver should be pressured into staying on track at the risk of the health or safety of themselves or others. https://t.co/wvgTdxEZEC
— Bradley Brownell (@PluginHyBrad) October 9, 2023
Alex Albon struggling post-race while getting out of the car!!
— Desi Racing Co. (@DesiRacingco) October 8, 2023
Ocon puking in the helmet, Lance struggling to Exit, George almost fainting, Logan Sargeant retiring.
Qatar GP is really hard on the Drivers and it has a contract for 10 years#F1 #QatarGP pic.twitter.com/Vf6NLltBp4
„Tokios sąlygos lenktynių metu yra nepateisinamos. Jei daugiau nei pusė pilotų sako, kad jaučiasi prastai ir kad gali netekti sąmonės, tuomet tai nėra normalu. Niekas nenori prarasti sąmonės lėkdamas 320 km/val. greičiu. Pats taip jaučiausi. Jei temperatūra dar būtų truputį pakilusi, būčiau tiesiog pasitraukęs iš trasos. Jaučiau, kad mano kūnas gali neatlaikyti. Pirmą kartą gyvenime lenktynių metu vos nenualpau“, - sakė britas George‘as Russellas.
Panašiai kalbėjo ir prancūzas Estebanas Oconas: „Jaučiausi prastai. 15-16 rate vėmiau. Tada pagalvojau, kad šitos lenktynės bus velniškai ilgos. Bandžiau kažkaip nusiraminti, kartojau sau, kad psichologija šiame sporte yra labai svarbi ir kažkaip atvažiavau iki finišo. Nesitikėjau, kad bus taip sunku. Dažniausiai esu pajėgus nuvažiuoti nors ir dvigubą lenktynių distanciją, bet šitose lenktynėse tai būtų neįmanoma. Kokpite temperatūra turbūt siekė 80 laipsnių“.
FIA pranešė, kad reaguoja į pilotų nusiskundimus ir pradėjo tyrimą dėl nepakeliamų lenktynių sąlygų Katare. Pasibaigus tyrimui, bus pateiktos rekomendacijos, kaip ateityje elgtis tokiais atvejais.
Naujienų portalo Sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.