Šlapiose Monako GP lenktynėse – M.Verstappeno pergalė ir F.Alonso viltis laimėti sudaužiusi taktinė klaida
Monako GP lenktynės | „Stop“ kadras
Sekmadienį legendinėje Monako trasoje įvyko šeštosios 2023 m. „Formulės 1“ sezono lenktynės. Jose nuo starto iki finišo lyderiavo olandas Maxas Verstappenas („Red Bull“), kuriam nugalėti padėjo ir grubi „Aston Martin“ komandos taktinė klaida.
Lenktynių startas praėjo labai ramiai. Visas lyderių dešimtukas išlaikė savo pozicijas ir, kaip įprasta, Monake neturėjo progų lenkimams. Net ir prasidėjus sustojimams pilotams sunkiai sekėsi „išlošti“ pozicijas lyderių dešimtuke.
Situacija pasikeitė, kai trasą užklupo lietus. Tada prasidėjo viskas chaosas, pilotai slidinėjo trasoje, ne kartą pabuvojo už jos ribų ir teko spręsti dilemą – kada sukti į boksus ir rinktis šlapiai trasai skirtas padangas. Tuomet „Aston Martin“ ir padarė klaidą. Ispanas Fernando Alonso užtikrintai važiavo antras ir lietui vis intensyvėjant pasuko į boksus. Tuo metu keletas pilotų jau buvo trasoje su tarpinėms oro sąlygoms skirtomis padangomis, tačiau „Aston Martin“ kažkodėl F.Alonso parinko sausai trasai skirtas padangas.
Ispanas apsuko ratą su naujomis padangomis ir vėl turėjo grįžti į boksus, kad gautų tarpinėms oro sąlygoms skirtas padangas. F.Alonso dėl to prarado apie 20 sek. laiko. Kai kurių ekspertų skaičiavimais, jei ispanui ratu anksčiau būtų uždėtos ne sausai, o šlapiai trasai skirtos padangos, tai kiek vėliau stojęs M.Verstappenas būtų grįžęs į trasą atsilikęs 2 sek. nuo ispano.
If Alonso was put on intermediates, and taking into account that that first lap would have been with intermediates and not with mediums, Fernando Alonso would have started 2 seconds ahead of Max Verstappen.
— Matthew J. Thompson🇬🇧 (@realMJThompson) May 28, 2023
Įspūdingai pasirodė prancūzas Estebanas Oconas („Alpine“). Kvalifikacijoje visus stebinęs pilotas išlaikė trečią vietą ir lipo ant podiumo.
Gerus strateginius sprendimus priėmė „Mercedes“ komanda, laiku kvietusi pilotus į boksus. Tai padėjo britui Lewisui Hamiltonui kilti į 4-ą vietą, o jo tautiečiui George‘ui Russellui – į 5-ą. Pastarajam nesutrukdė net ir 5 baudos sek. už nesaugų grįžimą į trasą.
Prastai pasirodė „Ferrari“ ekipa. Monakietis Charlesas Leclercas finišavo 6-as, o ispanas Carlosas Sainzas – tik 8-as. Tarp jų įsiterpė prancūzas Pierre‘as Gasly („Alpine“). „Ferrari“ savo pilotus vienus iš paskutinių kvietė į boksus ir ilgai buvo palikę juos lietuje su sausai trasai skirtomis padangomis. C.Sainzas prieš tai dar nusilaužė priekinį sparną, kai lenktynių pradžioje nesėkmingai bandė lenkti E.Oconą.
Turiningos buvo meksikiečio Sergio Perezo („Red Bull“) lenktynės. Jis startavo paskutinis, boksuose stojo net 5 kartus, vėlėsi į įvairius incidentus ir finišavo 16-as. Nemažai kontaktų su varžovais bei barjerais turėjo ir kanadietis Lance‘as Strollas („Aston Martin“), taip ir nepasiekęs finišo.
Monako GP lenktynių rezultatai:
M.Verstappenas su 144 taškais toliau pirmauja čempionate. Antras liko S.Perezas (105), bet prie jo gerokai priartėjo F.Alonso (93). Konstruktorių įskaitos lyderių trejetą sudaro „Red Bull“ (249), „Aston Martin“ (120) bei „Mercedes“ (119).
7-osios sezono lenktynės – Ispanijos GP – birželio 4 d. vyks Barselonoje.
Iš 3-ios vietos tikėjosi startuoti monakietis Charlesas Leclercas („Ferrari“), bet jam teisėjai po kvalifikacijos skyrė 3 starto pozicijų baudą ir nubloškė jį į 6-ą vietą. Monakietis buvo nubaustas už tai, kad tunelyje pasimaišė brito Lando Norriso („McLaren“) kelyje ir sugadino jam greitąjį ratą. Pažymima, kad „Ferrari“ komanda per vėlai įspėjo Ch.Leclercą, jog jam iš paskos atvažiuoja greitajame rate esantis L.Norrisas, todėl monakietis nespėjo pasitraukti britui iš kelio.
Leclerc P3 will surely not stay. ❌
— F1newsletter.com (@F1_Newsletter) May 27, 2023
Here is onboard as he cleary blocked Lando Norris, penalty incoming 100 %. Also, in the Monaco tunnel – this could end very badly. #F1 #Formula1 #MonacoGP pic.twitter.com/XAiHxcmAM8
Monake daugiausiai pergalių per istoriją – 6 – pasiekė legendinis brazilas Ayrtonas Senna. Iš dabartinių pilotų išsiskiria 3 pergales čia turintis L.Hamiltonas ir 2 sykius laimėjęs F.Alonso. Po kartą anksčiau čia nugalėjo M.Verstappenas ir S.Perezas.
Naujienų portalo Sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.
M.Verstappenas švenčia pergalę legendinėje trasoje. Antras finišuoja F.Alonso, trečias - E.Oconas.
K.Magnussenas traukiasi iš lenktynių, nebeturėdamas vilčių kovoti dėl aukštesnių pozicijų.
Likus 5 ratams iki finišo atkakliausia kova dešimtuke vyksta dėl 7-os vietos - C.Sainzas bando atakuoti P.Gasly.
Problemų su stabdžiais turintis Y.Tsunoda prarado ir 10-ą vietą. Jį aplenkė O.Piastri.
L.Norrisas lenkia Y.Tsunodą ir kyla į 9-ą vietą.
P.Gasly „kerta“ posūkius, gindamasis nuo C.Sainzo atakų. Už tai prancūzui irgi parodyta juoda ir balta vėliava.
Likus 10 ratų iki finišo M.Verstappenas 22.8 sek. lenkia F.Alonso, 40.1 sek. - E.Oconą, 41.7 sek. - L.Hamiltoną, 42.8 sek. - G.Russellą, 51.3 sek. - Ch.Leclercą, 54.3 sek. - P.Gasly ir 55.3 sek. - C.Sainzą. Visi kiti pilotai atsilieka bent ratu.
S.Perezas įspėtas už trasos ribų nesilaikymą - meksikiečiui parodyta juoda ir balta vėliava.
Lietus po truputį rimsta, pilotų tempas auga, o pozicijos nesikeičia.
G.Russellui - 5 baudos sek. už nesaugų grįžimą į trasą.
17-oje vietoje esantis S.Perezas irgi renkasi mėlynąsias padangas, skirtas pilnai šlapiai trasai.
Su sausai trasai skirtomis padangomis paliktas K.Magnussenas galiausiai kviečiamas į boksus dėtis pilnai šlapiai trasai skirtas padangas, bet dar prieš boksus jis atsitrenkė į barjerus ir prarado daugiau laiko.
Pilotai viename rate gaišta po 1 min. 40 sek. Anksčiau ratai būdavo įveikiami maždaug per 1 min. 16 sek.
L.Strollas traukiasi iš lenktynių.
Po viso šio chaoso M.Verstappenas išlaikė pirmą vietą, F.Alonso - antrą, E.Oconas - trečią. L.Hamiltonas pakilo net į 4-ą vietą, G.Russellas - į 5-ą, Ch.Leclercas krito į 6-ą vietą, P.Gasly - į 7-ą, C.Sainzas - į 8-ą.
„Ferrari“ prisižaidė - delsė kviesti C.Sainzą su Ch.Leclercu į boksus. Jie padangas keitėsi paskutiniai ir nugarmėjo žemyn.
F.Alonso suprato savo klaidą, vėl pasuko į boksus ir gavo tarpinėms oro sąlygoms skirtas padangas. Jas renkasi ir M.Verstappenas.
Beveik visi pilotai renkasi tarpinėms oro sąlygoms skirtas padangas.
G.Zhou ir A.Albonas renkasi tarpinėms oro sąlygoms skirtas padangas.
Likę pilotai lieka trasoje ir juda apie 13 sek. per ratą lėčiau nei anksčiau.
V.Bottas su L.Strollu renkasi tarpinėms oro sąlygoms skirtas padangas!
Pilotai praneša, jog trasoje krenta lietaus lašai.
Nieko nepešė ir P.Gasly - jis po sustojimo boksuose grįžo už Ch.Leclerco.
Ch.Leclerco kietos padangos sudilo ir jis pasuko į boksus. Į trasą monakietis grįžo 8-as už L.Hamiltono, tad irgi nieko nepešė.
Vis dar neatmetama tikimybė, kad gali pradėti lyti. 35-ajame rate prognozuotas lietus neprasidėjo, bet dabar kalbama, kad likus apie 20 ratų gali pradėti lyti.
C.Sainzas siunta ant „Ferrari“ inžinierių už per ankstyvą kvietimą į boksus. Tuo tarpu S.Perezas po avarijos antrą sykį pasuko į boksus ir krito į 19-ą vietą.
S.Perezas rėžėsi į K.Magnusseną, nusilaužė priekinio sparno detalę ir praleido į priekį L.Strollą.
C.Sainzas po sustojimo boksuose nieko nepešė ir į trasą grįžo už E.Ocono.
E.Oconas irgi pasuko į boksus bei į trasą grįžo prieš L.Hamiltoną.
Ratu jau atsilikęs S.Perezas išvažiuodamas už trasos ribų aplenkė L.Strollą bei pakilo į 15-ą vietą.
L.Hamiltonas pirmasis iš lyderių suka į boksus 32-ajame rate bei grįžta 8-as iš karto už G.Russello.
Įveikus 30 ratų M.Verstappenas 11.2 sek. lenkia F.Alonso, 28.3 sek. - E.Oconą, 30.3 sek. - C.Sainzą, 32.3 sek. - L.Hamiltoną ir 34.3 sek. - Ch.Leclercą.
N.Hulkenbergas irgi aplenkė L.Sargeantą bei pakilo į 17-ą vietą.
A.Albonas pirmasis atlieka planuotą sustojimą ir vietoj vidutinio kietumo padangų renkasi kietąsias.
Įveikus 20 ratų M.Verstappenas 8.1 sek. lenkia F.Alonso, 22.9 sek. - E.Oconą, 24.3 sek. - C.Sainzą, 26.2 sek. - L.Hamiltoną ir 27 sek. - Ch.Leclercą.
V.Bottas lenkia A.Alboną ir kyla į 13-ą vietą.
L.Sargeantas per kelias sekundes prarado net dvi vietas - į 16-ą poziciją pakilo L.Strollas, į 17-ą - S.Perezas.
C.Sainzas sulaukė įspėjimo - jam parodyta juoda ir balta vėliava.
„Ferrari“ mechanikai boksuose stovėjo su paruoštu nauju priekiniu sparnu, bet C.Sainzas yra nusiteikęs važiuoti toliau.
C.Sainzas bandė lenkti E.Oconą, nusilaužė priekinį sparną ir yra kviečiamas į boksus.
M.Verstappenas 2.3 sek. lenkia F.Alonso, 9 sek. - E.Oconą, 10.3 sek. - C.Sainzą, 11.8 sek. - L.Hamiltoną ir 12.4 sek. - Ch.Leclercą. Lenkimų po pirmojo rato neužfiksuota.
S.Perezas po sustojimo jau panaikino visą deficitą iki 17-oje vietoje esančio L.Strollo. Tiesa, aplenkti jį iki varžovo sustojimo bus beveik neįmanoma.
N.Hulkenbergui skirtos 5 baudos sek. už kontaktą su L.Sargeantu.
Pirmajame rate netrūko kontakto rikiuotės gale. N.Hulkenbergas labai agresyviai lenkė L.Sargeantą, o L.Strollas, mėgindamas lenkti A.Alboną, neišvengė kontakto.
S.Perezas, G.Zhou ir N.Hulkenbergas iš karto suka į boksus.
Visas lyderių dešimtukas po starto išlaikė turėtas pozicijas. N.Hulkenbergas pakilo net per 4 vietas į 14-ą poziciją. L.Strollas krenta į 18-ą vietą.
Pilotai baigia apšilimo ratą ir netrukus pradės lenktynes.
Maždaug pusė pilotų startuos su kietomis padangomis, dar apie pusė - su vidutinio kietumo ir vienintelis G.Zhou - su minkštomis padangomis. M.Verstappenas startuos su vidutinio kietumo padangomis, F.Alonso - su kietomis, E.Oconas - su vidutinio kietumo.
Monake kol kas sausa. Lietaus tikimybė lenktynių metu siekia 20 proc.