Sunkvežimių klasės dešimtuke finišavusi „Constra Racing“ trijulė trasoje matė ir virtimų, ir gaisrų
Petr Lusk nuotr. | Organizatorių nuotr.
Sekmadienį Saudo Arabijoje įvyko pirmasis šių metų Dakaro ralio greičio ruožas. Komandų laukė per 350 kilometrų distancija, o visos dienos maršrutas su pervažiavimais viršijo 600 km. Čia išties solidžiai pasirodė sunkvežimių įskaitoje lenktyniaujanti lietuvių ekipa „Constra Racing“. Vaidoto Paškevičiaus, Slavomir Volkov ir Tomo Gužausko trijulė pirmąjį etapą baigė lyderių dešimtuke.
„Constra Racing“ pirmajame Dakaro greičio ruože (01.01) 7 nuotr.
„Constra Racing“ komanda finiše dalijosi devintą-dešimtą vietas su kitu ekipažu, mat pademonstravo identišką trasos įveikimo laiką. Toks finišas tarp dešimties greičiausių sunkvežimių mūsų šalies komandą tenkina. Juolab, kad ekipai ir vėl teko lenktyniauti su techninių problemų kamuojamu sunkvežimiu, kurio galios stygių trijulė junta jau nuo pat prologo.
Kaip teigė komandos vairuotojas Vaidotas Paškevičius, Dakaro organizatoriai jau nuo pat pradžios sumanė dalyvius įkišti į tikrą peklą, nes pirmasis greičio ruožas pasižymėjo savo sudėtingumu.
„Diena prasidėjo nuo maudynių Raudonojoje jūroje. Laukėme starto, kuris buvo vėlyvas. Iš bivako išvažiavome gerokai po dešimtos. Greičio ruožas pasitaikė tikrai „darbinis“, toks tikras „dakarinis“. Buvo „trialo“, akmenų, upių vagų. Atlikome daugiau nei 25 lenkimus, nemažai teko važiuoti dulkėse. Tačiau 100-ame kilometre pramušėme ratą, stojome jį keisti ir tuomet mus vėl aplenkė keli varžovai. Užtrukome iki dešimties minučių. Teko vėl vytis tuos pačius varžovus ir vėliau lenkti iš naujo. Navigacijoje klaidų nedarėme, tad apart vos dar juntamo mūsų sunkvežimio galios stygiaus diena susiklostė neblogai“, - pasakojo „Constra Racing“ komandos vairuotojas Vaidotas Paškevičius.
Vėlai startavę sunkvežimių klasės dalyviai taip pat vėlai ir finišavo – praktiškai jau temstant. Lietuviai trasoje matė ir sudužusią, ir sudegusią dalyvių techniką. Beje, mūsų tautiečiai buvo patekę ir į kuriozinę situaciją, kai bevažiuojant Vaidotas Paškevičius nuėmė sunkvežimio vairą.
„Vienoje vietoje buvo pavojinga kopa, organizatorių nepažymėta kelio knygoje. Turbūt kelių šimtų metrų aukščio, o jos pakalnėje – uola. Jokios vietos įsibėgėjimui. Ji buvo tikrai pavojingesnė už pažymėtas pavojingas kopas. Ten matėme įkritusį vieną sunkvežimį. Nežinau, ar jam pavyko iš ten išsikapstyti, bet situacija atrodė tikrai komplikuotai.
Greičio ruožo pradžioje matėme vieną T1 kategorijos bagį, kuris buvo smarkiai sudaužytas, virtęs. Už keliolikos kilometrų dar vienas bagis degė. Taigi, netekčių rikiuotėje jau yra.
Patys didesnių nuotykių neturėjome, klaidų nedarėme. Gal tik vieną sykį nepavyko užkilti ant kopos. Na ir pasitaikė toks atvejis, kad važiuojant į kopą nusiėmė vairas. Tačiau jį pavyko greitai uždėti. Neteko sustoti ir įstrigę nebuvome. Greičio ruožo pabaigoje pradėjo temti, kelias matėsi prastai. Džiaugiamės finišu, nes diena tikrai buvo iš sunkesnių“, - sakė Vaidotas Paškevičius.
Po finišo į bivaką parvažiavęs „Constra Racing“ ekipažas nuskubėjo ilsėtis, o mechanikai ir vėl bandys spręsti jau mistine tapusią sunkvežimio galios stygiaus problemą. Pirmadienį, sausio 2-ą dieną dalyvių lauks antrasis greičio ruožas, kurio pabaigoje ekipažai pasieks Alula miestą. Rytoj numatytas 431 km greičio ruožas. Dar 159 km teks įveikti pervažiavimuose.
Daugiau informacijos apie ekipos pasirodymą 2023-iųjų metų Dakare galima rasti komandos „Facebook“ puslapyje.
Naujienų portalo Sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.