B.Vanagas įvertino naująjį „Toyota Hilux“: „Automobilio galas nekyla prie įvairių tramplynų kaip pernai“
„MM Photo“ nuotr. | Organizatorių nuotr.
Penktadienį, likus porai dienų iki Dakaro starto, „TOYOTA GAZOO Racing Baltics“ komanda pirmąjį pusdienį praleido privačiose treniruotėse. Automobilio efektyvumą Saudo Arabijos trasose ištestavęs Benediktas Vanagas teigia, kad naujasis modelis, palyginti su senuoju, yra ir paklusnesnis, ir turintis daugiau pagreitėjimo.
„TOYOTA GAZOO Racing Baltics“ testai 8 nuotr.
„Nors Lietuvoje neturėjome pakankamai testų, bet penktadienį pirmos dienos pusėje išsitestavome automobilį drauge su „TOYOTA GAZOO Racing“ komanda. Testai vyko 17 km ilgio greičio ruože, per dieną įveikėme apie 130 km“, – pasakojo B. Vanagas.
„Nors pats automobilis yra labai panašus į ankstesnįjį, bet dėl turbininio variklio efektyvumo jaučiasi, kad automobilis greitėja daug sparčiau“, – po testų sakė komandos pilotas. Pats didžiausias „Toyota Hilux GR DKR“ pokytis yra naujasis variklis. Tai 3,5 litro V formos šešių cilindrų variklis, turintis dvi turbinas, kurių pagalba iš posūkių galima išvažiuoti su daugiau energijos ir galios. Automobilio viduryje pasislėpęs variklis išvysto 400 AG (298 KW) ir 660 Nm sukimo momento.
Praėjusių metų „Toyota Hilux“ sportinis automobilis, naudojo 5,0 litro V formos aštuonių cilindrų atmosferinį variklį, kuris buvo varomas aviaciniu kuru. Tačiau nuo šių metų „FIA“ išleistu reglamentu aviacinis kuras nėra galimas naudoti sportiniuose automobiliuose lenktynių metu. Būtent dėl šios priežasties, naujasis „Toyota GR DKR Hilux“ naudoja sportinį benziną, o ne aviacinį kurą: „Automobilyje yra 520 l kuro bakas, kuris yra sumontuotas galinėje automobilio dalyje, bet tai nereiškia, kad lenktynių metu mes pilamės pilną baką“, – pasakojo lenktynininkas B. Vanagas.
Dar vienas revoliucinis naujojo „Toyota GR DKR Hilux“ patobulinimas, kuris pakeičia ne tik automobilio stovėseną, bet ir elgseną lenktynių metu – bolido pakaba. Ankstesniuose sportiniuose automobiliuose buvo naudojama „Dual shock“ sistema – po du amortizatorius kiekvienam ratui. Naujasis bolidas galbūt primins tradicinio automobilio pakabą, kadangi yra naudojama „Mono shock“ sistema – po vieną amortizatorių kiekvienam ratui. „Automobilis yra gerokai klusnesnis, nekyla automobilio galas prie įvairių tramplynų, kaip tai būdavo su praėjusių metų bolidu. Dėl tam tikrų svorio paskirstymų ir balansų, svorio centras akivaizdžiai yra dar pažemėjęs ir tai leidžia įveikti posūkius didesniu greičiu“, – dalinosi įspūdžiais B. Vanagas.
Dakaro ralis startuoja gruodžio 31-ąją. Lenktynių nugalėtojas paaiškės sausio 15-ąją. Iš viso sportininkai turės įveikti 8549 kilometrus, iš kurių 4706 km bus įskaitiniai. Beje, pirmą kartą lenktynininkai kausis vadinamojoje „Empty Quarter“ – vienoje didžiausių dykumų pasaulyje.
Naujienų portalo Sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.