„Ferrari“ suerzino „per menka“ bauda „Red Bull“, Ch.Horneris reikalauja varžovų atsiprašymo
Christianas Horneris | „Stop“ kadras
FIA penktadienį galiausiai paskelbė apie skirtas sankcijas „Red Bull“ ir „Aston Martin“ komandoms.
„Red Bull“ 2,2 mln. JAV dolerių viršijo nustatytą biudžeto limitą (145 mln. JAV dolerių). Po tam tikrų ginčų „Red Bull“ galiausiai sutiko su FIA pasiūlymu, pripažino padarytą nusižengimą ir mainais į tai gavo švelnesnę baudą. „Red Bull“ turės sumokėti 7 mln. JAV dolerių baudą, be to, 10 proc. buvo sumažintas laikas, per kurį „Red Bull“ galės naudoti vėjo tunelį. Tai čempionams kiek apsunkins sąlygas 2023 m. bolido tobulinimui ir pasiruošimui 2024 m. sezonui.
FIA taip pat paskelbė, kad „Aston Martin“ komandai už procedūrinius pažeidimus buvo skirta 450 tūkst. JAV dolerių bauda. Ši ekipa 12 kartų suklydo, kai neteisingai neįtraukė arba pakoregavo kai kurias išlaidų eilutes.
„Red Bull“ vadovas Christianas Horneris komandai pritaikytas sankcijas pavadino „drakoniškomis“.
„Įvesti apribojimai naudotis vėjo tuneliu yra drakoniški. Kai kas kalba, kad 10 proc. yra labai menka bauda, tačiau aš jums galiu pasakyti, kad tai mums kainuos 0.25-0.5 sek. kiekviename rate. Tai iš karto pajausime, be to, tai atsilieps ir kitų metų bolido tobulinimui. Kadangi tapome čempionais, pagal reglamentą ir taip gausime mažiau laiko vėjo tunelyje nei žemiau likusios komandos. Prie to dar pridėjus baudą, situacija tampa dar sudėtingesnė.
Ne mes turime atsiprašinėti. Varžovai turėtų mūsų atsiprašyti dėl savo pareiškimų pastarosiomis savaitėmis. Mes buvome viešai kritikuojami, mūsų pilotai buvo nušvilpinėjami ir mūsų komanda patyrė didžiulę reputacinę žalą“, - sakė Ch.Horneris, aiškinęs, kad dėl viršyto biudžeto limito komanda negavo jokios naudos.
Visgi, pagrindiniai „Red Bull“ konkurentai apie atsiprašymą net negalvojo.
„Mes jau sakėme, ką galima nuveikti su dviem papildomais milijonais JAV dolerių. Tai kiekviename rate tau suteikia apie 0.2 sek. pranašumą. Mes esame nepatenkinti skirtomis sankcijomis dėl dviejų priežasčių. Visų pirma, neįsivaizduojame, kaip 10 proc. laiko vėjo tunelyje sumažinimas gali būti prilygintas 0.2 sek. persvarai per ratą. Kita problema yra ta, kad „Red Bull“ biudžeto limitas nebuvo sumažintas. Tai reiškia, kad pinigus, kuriuos jie sutaupys nenaudodami vėjo tunelio, galės nukreipti kitoms bolido tobulinimo sritims. Įvertinus šių dviejų efektų kombinaciją, darosi aišku, kad sankcijų poveikis bus minimalus“, - nervinosi „Ferrari“ sporto vadovas Laurentas Mekiesas.
Ch.Hornerio kalbos neįtikino ir vieno iš „Mercedes“ direktorių Andrew Shovlino: „Jei 10 proc. laiko vėjo tunelyje išties būtų verta 0.5 sek. per ratą, tada 10-oji šio sezono komanda, pagal reglamentą gausianti daugiausiai laiko vėjo tunelyje, turėtų 3 sek. per ratą priartėti prie lyderių. Akivaizdu, kad tai neatspindi realybės. Galbūt šitos sankcijos gali kainuoti 0.1 sek. per ratą. Galbūt 0.2 sek. Tikrai ne daugiau. Kai jie kalba apie „drakoniškas“ sankcijas, akivaizdu, kad jie perdeda“.
FIA skirtas sankcijas, kaip per menkas, kritikavo ir „McLaren“, tuo tarpu „Alpine“ tikino, kad bauda atitiko pažeidimo mastą.
Naujienų portalo Sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.