Pasibaigęs. 01-15 20:00
Eurolyga
Žalgiris
77
Virtus Bologna
68
Pasibaigęs. 01-16 03:00
NBA
Bulls
94
Hawks
110
Pasibaigęs. 01-16 19:30
Europos taurė
7bet-Lietkabelis
78
Cedevita Olimpija
88
Pasibaigęs. 01-17 02:00
NBA
Wizards
123
Suns
130
Pasibaigęs. 01-17 05:00
NBA
Kings
132
Rockets
127
Pasibaigęs. 01-17 19:45
Eurolyga
Fenerbahce
98
Žalgiris
86
Pasibaigęs. Vakar 03:00
NBA
Bulls
123
Hornets
125
Pasibaigęs. Vakar 16:00
KMT
Wolves
85
CBet
72
Pasibaigęs. Vakar 18:30
KMT
Rytas
77
Neptūnas
92
Pasibaigęs. Šiandien 03:30
NBA
Golden State Warriors
122
Wizards
114
GYVAI. I kėlinys, 9 min.
KMT
7bet-Lietkabelis
15
Nevėžis-Optibet
11
Rytoj, 04:00
NBA
Trail Blazers
-
Bulls
-
Rytoj, 04:00
NBA
Kings
-
Wizards
-
Rytoj, 19:00
KMT
Žalgiris
-
Šiauliai
-
01-21, 05:30
NBA
Clippers
-
Bulls
-
01-21, 20:30
Europos taurė
Hamburg
-
7bet-Lietkabelis
-
01-21, 22:00
UEFA Čempionų lyga
Atletico
-
Bayer
-
01-21, 22:00
UEFA Čempionų lyga
Liverpool
-
Lille
-
01-21, 22:00
UEFA Čempionų lyga
Bologna
-
Borussia
-
01-21, 22:00
UEFA Čempionų lyga
Benfica
-
Barcelona
-
01-22, 05:30
NBA
Lakers
-
Wizards
-
01-22, 19:00
Europos taurė
Wolves
-
Gran Canaria
-
01-22, 22:00
UEFA Čempionų lyga
Feyenoord
-
Bayern
-
01-22, 22:00
UEFA Čempionų lyga
PSG
-
Manchester City
-
01-22, 22:00
UEFA Čempionų lyga
Sparta
-
Inter
-
01-22, 22:00
UEFA Čempionų lyga
Arsenal
-
Dinamo
-
01-23, 05:00
NBA
Kings
-
Golden State Warriors
-
01-23, 21:15
Eurolyga
Panathinaikos
-
Žalgiris
-
01-24, 04:00
NBA
Nuggets
-
Kings
-
01-24, 05:00
NBA
Golden State Warriors
-
Bulls
-
01-24, 05:30
NBA
Clippers
-
Wizards
-
01-25, 16:50
LKL
Neptūnas
-
Šiauliai
-
01-25, 17:00
LKL
Rytas
-
CBet
-
01-25, 19:00
LKL
Wolves
-
7bet-Lietkabelis
-
01-26, 02:30
NBA
Knicks
-
Kings
-
01-26, 03:00
NBA
Bulls
-
76ers
-
01-26, 04:00
NBA
Suns
-
Wizards
-
01-26, 16:00
LKL
M Basket
-
Žalgiris
-
01-26, 19:00
LKL
Uniclub Casino-Juventus
-
Nevėžis-Optibet
-
01-28, 02:30
NBA
Nets
-
Kings
-

D.Butvilas papasakojo, kuo gali baigtis net 0,1 sekundės išsiblaškymas kelyje

Dominykas Butvilas | Organizatorių nuotr.

Dominykas Butvilas | Organizatorių nuotr.

 Daugumos eismo įvykių būtų galima išvengti, jei tik vairuotojai laiku sureaguotų į tai, kas vyksta kelyje, įsitikinęs bene greičiausias Lietuvos ralio meistras, lenktynininkas Dominykas Butvilas. Itališkų automobilių gamintojo „Alfa Romeo“ ambasadorius savo kailiu yra įsitikinęs, kad kartais kertinės reikšmės turi net 0,1-0,2 sekundės, o daugelis vairuotojų įpročių dažnai gerokai ilgesniam laikui atitraukia dėmesį nuo kelio.

„Praėjusiame ralyje padariau didžiausią klaidą: pračiuožiau vieną posūkį ir sugaišau 13 sekundžių, nes turėjau grįžti atbulas, – dalinasi lenktynininkas ir neslepia, kad tokią klaidą lėmė vienintelė akimirka: – Ten buvo kelio išsišakojimas ir aš pirmiausia pažiūrėjau tiesiai, o tada pradėjau akimis ieškoti posūkio. Ir tos 0,1-0,2 sekundės kartais lemia labai daug.“

Ir, anot D. Butvilo, tikrai neverta galvoti, kad tik ten, kur važiuojama dideliu greičiu, sekundės dalis gali turėti tokią reikšmę. Anot jo, net gatvėje, kur leidžiamas 50-60 km/val. greitis, per penktadalį sekundės automobilis nurieda 2-3 metrus.

„Tai jeigu galėtumei sustoti 2-3 metrais anksčiau, dažnos avarijos galima būtų išvengti, nes kartais mums iki laimingai pasibaigusios avarinės situacijos trūksta visai nedaug“, – aiškina sportininkas, pabrėžiantis, kad kiekvienos situacijos gatvėje baigtis priklauso nuo vairuotojo reakcijos laiko.

Kartais mygtukai geriau

„Praktiškai visos vairavimo klaidos kyla dėl dėmesio stokos“, – pabrėžia lenktynininkas.

Pasak jo, vairuotojo dėmesį blaško išmanieji įrenginiai, maistas ir gėrimai, greta plepantys keleiviai. Vairuotojai kartais net nesusimąsto, kad vienas ar kitas jų, atrodo, nekaltas elgesys gerokai padidina eismo įvykio riziką.

Prie išsiblaškymo, sako D. Butvilas, prisideda ir automobilių gamintojai. Pastarieji kuria vis geresnius ir saugesnius automobilius, o tuo pačiu – juose atsiranda vis daugiau ekranų.

„Ypač blaško, kai visas klimato kontrolės sistemas perkelia į planšetę ir turi ieškoti, kur ir ką paspausti. Dėl to patinka automobiliai, kurie turi klasikinį mygtuką, kurį gali paspausti praktiškai net nežiūrėdamas. Paradoksas, kai sakoma, kad telefonais naudotis prie vairo negalime, bet ekranai automobilyje – kuo didesni“, – pasakoja lenktynininkas.

Geras trasoje nelygu geras gatvėje

D. Butvilas neslepia, kad net patys geriausi lenktynininkai ne visuomet yra geri vairuotojai ir eismo dalyviai.

„Aš ir pats ne visada esu pavyzdys – su tuo reikia dirbti“, – atvirauja jis.

Tačiau automobilių sporto meistrai turi reikšmingą pranašumą: patirtis trasoje lemia, kad jų raumenys ir kūnas instinktyviai žino, kaip elgtis, kur sukti vairą, kai kyla ekstremali situacija. Tiesa, pastebi jis, tai nepadės, jei nežiūrima į kelią.

Dominykas Butvilas | Organizatorių nuotr.

Dominykas Butvilas | Organizatorių nuotr.

D. Butvilas sako ir tai, kad tobulėjantys ir daug ką už vairuotoją padarantys automobiliai neretai kasdienį vairavimą paverčia nuobodžiu. Todėl, pataria jis, vertėtų užsukti į mėgėjiškas varžybas, kur galima iškrauti perteklinę energiją ir gatvėje elgtis ramiau.

Pademonstravo praktiškai

Įžvalgomis apie reakcijos laiką ir jo įtaką vairavimui D. Butvilas dalinasi ne šiaip sau: vos prasidėjus kalendoriniam rudeniui Lietuvoje spėta užfiksuoti šalnas. Žieminių padangų sezonui prasidedant tik lapkritį, atšalę ir permainingi orai gali būti ypač pavojingi visiems eismo dalyviams. Kas vyksta su automobiliu, jei vairuotojo reakcija uždelsta, D. Butvilas pademonstravo Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos autodromo slidžių dangų poligone.

Sportininkas autodrome pademonstravo, kas vyksta slidžiame kelyje, kai vairas laikomas viena ranka, arba rankoje yra telefonas. Jo vairuojamam „Alfa Romeo“ pradėjus slysti akivaizdu, jog kur kas geriau ir greičiau situacija suvaldoma tuomet, kai abi vairuotojo rankos ant vairo, o akys – stebi kelią.

„Viena didesnių klaidų ta, kad mes galvojame, jpg kiti eismo dalyviai yra prognozuojami. Tiesa ta, kad važiuoti gatvėje reikėtų nusiteikus taip, kad esate už viską atsakingi ir nesitikėti nieko iš kitų“, – kalba D. Butvilas.

info@sportas.lt

Naujienų portalo Sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų