Prieš 1006 km lenktynes „Dream 2 Drive“ komanda nusiteikusi ryžtingai: bandys gerbėjus nustebinti
„Dream 2 Drive“ komandos nuotr. | Organizatorių nuotr.
Atrodytų, jog sėdint prie kompiuterio tapti profesionaliu lenktynininku neįmanoma, teigiama, esą lenktynių „raumenis“ išmankštinti galima tik sukant ratus tikroje trasoje. Tačiau „Dream 2 Drive“ lenktynininkų vystymo akademijos komanda panašius mitus paneigia nebe pirmą sezoną, aktyvias treniruotes virtualiose erdvėse sujungusi su fizinėmis trasomis ir atradusi sėkmės receptą. Artėjant „Aurum 1006 km powered by Hankook“ lenktynėms, sportininkų trijulė pabrėžia, kad šiais laikais simuliatoriai yra neišvengiama lenktynių dalis.
„Dream 2 Drive“ komanda 17 nuotr.
„Dream 2 Drive“ komandą sudaro keturi lenktynininkai: Tauras Tunyla, puikiai pažįstamas Lietuvos automobilių sporto erdvę stebintiems žmonėms, taip pat kartingo virtuozas Kasparas Vaškelis, Henrikas Matijošaitis ir Aurimas Lekavičius. Visiems komandos nariams lenktynės Palangoje – jau nebe pirmos, tad ir jaudulio mažiau.
Ne vienas komandos gerbėjas žino ir tai, kad „Dream 2 Drive“ yra ne tik automobilių sporto komanda, bet ir akademija, padedanti ir profesionaliems, ir pradedantiesiems lenktynininkams kilti karjeros laipteliais ir siekti aukščiausio rezultato. Akademijoje, sako T. Tunyla, sportininkas čia gauna viską, ko reikia: techniką, priežiūrą, planavimą, treniruotes, rinkodarą ir tęstinumą.
„Be to, kasmet organizuojame ir Europos e-sporto čempionatą, kurio nugalėtojas laimi finansuojamą vietą „Dream 2 Drive“ komandoje ir tęsia savo karjerą realiame automobilių sporte. Kitaip tariant: iš svajonės – į trasą“, – aiškina sportininkas, ne tik treniruojantis kitus lenktynininkus, bet ir pats begalę laiko skiriantis tobulinimuisi.
Minėtas e-sporto čempionatas, sako T. Tunyla, organizuojamas neatlygintinai, mat pagrindinis jo tikslas – padėti įgyvendinti jaunų, į automobilių sportą įsilieti norinčių, žmonių svajones.
Komandos vadovas – naujokas
Kalbėdami apie liepos 13-16 dienomis vyksiančias 1006 km lenktynes, sportininkai pasakoja, kad nė vienam iš jų jos – nebe pirmos. T. Tunyla ir H. Matijošaitis čia startuos antrą, K. Vaškelis jau ketvirtą, o A. Lekavičius – trečią kartą. Komandos vadovas Laurynas Razas tokį iššūkį patirs pirmą kartą.
Jis pasakoja, kad galvodamas apie taktikas, kurių prireiks lenktynėse, mėgsta mintyse susikurti įvairius scenarijus ir svarstyti, kaip elgtųsi vienu ar kitu atveju.
„Tai galiu pasiruošti ir strategiją, ir išvengti klaidų. Preliminarią strategiją lenktynėms turiu jau dabar, bet ji visuomet gali kisti priklausomai nuo aplinkybių“, – visų kortų atversti neskuba komandos vadovas.
Pasak jo, vienintelis dalykas, dėl kurio jaučia jaudulį prieš lenktynių startą, yra tas, kad aplinkybės gali susiklostyti taip, kaip nebuvo numatyta ar apgalvota.
1006 km distanciją „Dream 2 Drive“ ketveriukė bandys įveikti su „Hyundai i30N TCR“ automobiliu. Pastarasis automobilis, akcentuoja T. Tunyla, yra sutvertas trumpoms distancijoms, todėl važiuojant reikės balansuoti ant automobilio patvarumo ir galios ribos. Visgi sportininkas net neabejoja, kad jei technika laikys, rezultatais komanda nustebins visus.
Ir nepaisant to, kad 1006 km lenktynėse ši ekipa bus bene jauniausia, mat komandos, pradedant mechanikais, baigiant lenktynininkais, amžiaus vidurkis siekia vos 23-24 metus, jaudulio nejunta nė vienas iš jų.
Ir ne tik tai: lenktynėse „Dream 2 Drive“ komandos mechanikai prižiūrės ne tik savą bolidą, bet ir lenktynėse gamykliniu BMW M4 GT4 automobiliu važiuosiančio ekipažo techniką. Šios komandos ekipažo nariu šiemet tapo ir „Dream 2 Drive“ organizuoto e-sporto čempionato nugalėtojas Edvinas Žadeikis.
„Jaudulio nebejaučiu, nes į lenktynes vykstame praktiškai kiekvieną savaitę – jei ne automobilių, tai kartingo. Tai mūsų darbas, gyvenimas ir malonumas viename. Gal tik nuo kitų lenktynės Palangoje skiriasi žiūrovų kiekiu už trasos ir mėgėjų skaičiumi trasoje“, – svarsto T. Tunyla.
Komandos nariai jam pritaria pabrėždami, kad vienas didesnių skirtumų lyginant lenktynes Palangoje yra ir tas, kad tai – net kelias dienas trunkantis festivalis.
„O šiaip, komanda gera, užtikrintumo netrūksta, pasiruošimas geras, manau, turėsime ir geras lenktynes“, – neabejoja H. Matijošaitis.
Jaustis užtikrintai prieš lenktynes leidžia ne tik pasiruošimas, bet ir tai, kad autosporte komandos nariai – ne naujokai. Pavyzdžiui, T. Tunyla į savadarbį gokartą įsėdo būdamas vos penkerių ir yra ne vienerių lenktynių ir čempionatų nugalėtojas, K. Vaškelis lenktynių dvasia „užsikrėtė“ po to, kai tėvai supažindino su kartingo sportu
H. Matijošaitis lenktynių azartą pajuto Estijoje ralyje, o po vienų nesėkmingų Palangos lenktynių, sako, pamokas išmoko ir dabar joms ruošiasi visiškai kitaip. A. Lekavičius pasakoja, kad išbandė daugybę skirtingų autosporto disciplinų, pradedant raliais ir slalomais, baigiant žiedinėmis lenktynėmis.
Be virtualių treniruočių neapsieina
„Dream 2 Drive“ komanda – puikus įrodymas, kad automobilių sportas pasikeitęs iš esmės ir tradicines treniruotes sujungus su naujausiomis technologijomis galima pasiekti puikių rezultatų. Iš trijų komandos narių tik vienas, A. Lekavičius, dar nėra bandęs savo įgūdžių prisėdęs prie virtualaus automobilio vairo.
„Lenktynių simuliatoriuje daugiausiai laiko praleidžiu nuo rudens iki pavasario. Prasidėjus sezonui jam skiriu nedaug laiko, tik tiek, kad prisiminčiau trasos konfigūracijas ir „pažaisčiau“ su automobilio nustatymais pritaikant jį prie trasos“, – sako T. Tunyla.
Anot jo, fizinio pasiruošimo reikia, tačiau vien treniruoklių salės – nepakanka, mat geriausias pasiruošimas yra kilometrai, nuvažiuoti lenktynių trasoje.
Jo žodžiams pritaria ir H. Matijošaitis, anot kurio, simuliatorius šiandien – neišvengiama pasiruošimo lenktynėms proceso dalis. K. Vaškelis pasakoja, kad derina ir virtualias treniruotes, ir realias, be to, fizinę ištvermę gerina sporto salėje.
„Dream 2 Drive“ komanda „Aurum 1006 km powered by Hankook“ lenktynėse startuos liepos 13-16 dienomis. Gerbėjai kviečiami įsiminti 33 numerį, kuriuo pažymėtas „Dream 2 Drive“ ekipažas.
Naujienų portalo Sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.