Monake – S.Perezo pergalė, kvaila „Ferrari“ strategų klaida ir šiurpi M.Schumacherio avarija
Monako GP lenktynės | Scanpix nuotr.
Sekmadienį legendinėje Monako trasoje buvo 79-ą kartą surengtos „Formulės 1“ lenktynės. Permainingomis oro sąlygomis vykusias lenktynes teisingu taktiniu sprendimu laimėjo meksikietis Sergio Perezas su „Red Bull“ bolidu. Vietoj 78 ratų pilotai spėjo įveikti tik 64, kol baigėsi 3 valandų limitas lenktynėms. Tiesa, kadangi buvo įveikta daugiau nei 75 proc. distancijos, sportininkai gavo visus numatytus taškus.
Prieš pat lenktynių pradžią trasą užklupo lietus. Teisėjai delsė išleisti pilotus į trasą, o galiausiai jiems buvo leista apsukti keletą ratų paskui saugos automobilį. Tuo metu lietus dar suintensyvėjo ir nuspręsta parodyti raudoną vėliavą. Vėliau buvo pranešta, kad prieš lenktynių startą trasoje buvo problemų su elektra, todėl nuspręsta atsisakyti starto iš vietos.
Po maždaug valandos laukimo lenktynės pagaliau buvo pratęstos. Tuomet ir prasidėjo svarbiausias taktinis žaidimas – komandos sprendė, kada keistis pilnai šlapiai trasai skirtas padangas į tarpinėms sąlygoms ar net sausai trasai skirtas padangas.
Pirmasis iš lyderių surizikavo meksikietis Sergio Perezas („Red Bull“). Jis važiavo trečias ir nusprendė pasirinkti tarpinėms sąlygoms skirtas padangas. Meksikietis, vos grįžęs į trasą, ėmė „štampuoti“ rekordinius sektorių laikus. Tai pamatė lyderis monakietis Charlesas Leclecas („Ferrari“) ir olandas Maxas Verstappenas („Red Bull“). Visgi, tuo metu jau buvo per vėlu.
S.Perezas per vieną ratą buvo 6-7 sek. greitesnis už visus favoritus, todėl Ch.Leclercas ir M.Verstappenas į trasą grįžo už meksikiečio. Lyderiu trumpam tapo ispanas Carlosas Sainzas („Ferrari“), pareiškęs, kad išbus trasoje tol, kol galės dėtis sausai trasai skirtas padangas.
Galiausiai „Ferrari“ pakvietė C.Sainzą į boksus ir kažkodėl tą pačią žinutę perdavė neseniai stojusiam Ch.Leclercui. Monakietis jau buvo įsukęs į techninio aptarnavimo juostą, kai „Ferrari“ inžinierius ėmė rėkti Ch.Leclercui, kad jis liktų trasoje. Monakietis sureaguoti į šį reikalavimą jau neturėjo laiko, o boksuose gaišo brangias sekundes, laukdamas, kol mechanikai aptarnaus C.Sainzą.
„Red Bull“ pilotai į boksus pasuko kitame rate ir pasinaudojo „Ferrari“ komandos chaosu. S.Perezas į trasą grįžo pirmas, M.Verstappenas – trečias. C.Sainzas tuo metu važiavo antras, o nelaimėlis Ch.Leclercas nukrito į ketvirtą vietą ir keikė komandos vadovus.
Pats C.Sainzas galėjo pretenduoti į pergalę, jei grįžęs iš boksų nebūtų užstrigęs už Nicholaso Latifi („Williams“).
Per likusį laiką ypatingų pokyčių lyderių ketverte neįvyko. Tiesa, lenktynės trumpam vėl buvo sustabdytos po Micko Schumacherio avarijos. „Haas“ piloto bolidas po kontakto su barjerais lūžo į dvi dalis. Nors vaizdas buvo šiurpus, sportininkas rimtesnių sužeidimų išvengė. M.Schumacheris pats išlipo iš bolido ir savo jėgomis paliko įvykio vietą.
Po lenktynių prie prancūzo Estebano Ocono („Alpine“) laiko už ankstesnį incidentą su Lewisu Hamiltonu („Mercedes“) buvo pridėtos 5 sek. Tai nubloškė prancūzą iš 9-os vietos į 12-ą ir paliko jį už taškų zonos.
Monako GP lenktynių rezultatai:
M.Verstappenas su 125 taškais išliko čempionato lyderiu, o prie Ch.Leclerco (116) dar labiau priartėjo S.Perezas (110). Konstruktorių įskaitos lyderių trejetą sudaro „Red Bull“ (235), „Ferrari“ (199) bei „Mercedes“ (134).
Pilotų ir komandų įskaita:
Aštuntosios sezono lenktynės – Azerbaidžano GP – Baku mieste įvyks birželio 12 d.
Pernai Monake pergalę šventė M.Verstappenas. „Ferrari“ čia pergalių laukia nuo 2017 m., kai laimėjo vokietis Sebastianas Vettelis.
Naujienų portalo Sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.
S.Perezas švenčia trečią karjeros pergalę! C.Sainzas finišavo antras, M.Verstappenas - trečias, o graužtis nagus galintis Ch.Leclercas liko tik ketvirtas.
Visi S.Perezo persekiotojai naudoja DRS sistemą, tačiau lenkimo atlikti nesugeba.
L.Norrisas pasinaudojo proga „nemokamai“ sustoti ir su naujomis padangomis nuvažiavo greičiausią ratą, pelnydamas papildomą tašką.
Likus 10 min. iki finišo paskui S.Perezą važiuoja C.Sainzas, M.Verstappenas ir Ch.Leclercas. Pirmą pilotą nuo ketvirto skiria vos 2.4 sek., tačiau minčių apie lenkimus - nėra.
Per 10 min. žiūrovai nepamatė nė vieno lenkimo. Panašu, kad sportininkų pozicijos gali ir nebepasikeisti.
Iki lenktynių laiko limito pabaigos liko 30 min.
Sąlygos trasoje toliau gerėja - sportininkams jau leista naudoti DRS sistemą.
Panašu, kad pilotai dėl laiko limito nespės nuvažiuoti visų 78 ratų. M.Verstappenui pranešama, kad bus galima maksimaliai įveikti 63 ratus.
Lenktynės tęsiasi!
S.Perezas ir M.Verstappenas pasinaudojo proga pasikeisti padangas ir pasirinko vidutinio kietumo mišinį. Tuo tarpu abu „Ferrari“ toliau važiuos kietomis padangomis.
Lenktynės bus pratęstos po 10 minučių.
Lenktynės vėl stabdomos - rodoma raudona vėliava. Trasos maršalai užtruks, kol išvalys trasą po M.Schumacherio avarijos.
Trasoje saugos automobilis.
Šiurpi M.Schumacherio avarija - bolidas lūžo į dvi dalis! Laimei, pilotas pats išlipo iš bolido ir rimčiau nenukentėjo.
S.Perezas, C.Sainzas, M.Verstappenas ir Ch.Leclercas jau važiuoja vienas paskui kitą kaip traukinio vagonai.
S.Perezas į trasą grįžo pirmas prieš pat C.Sainzo nosį. Tuo tarpu M.Verstappenas grįžta trečias ir aplenkia Ch.Leclercą!
Stoja ir S.Perezas su M.Verstappenu!
Įsiutęs Ch.Leclercas keikia komandą dėl to, kad ši jam pateikė klaidinančią žinutę. Iš pradžių jie pasakė monakiečiui stoti, o tada - ne. Visgi, Ch.Leclercas pasuko į boksus ir dabar atsidūrė už C.Sainzo.
C.Sainzas ir Ch.Leclercas stoja vienas po kito ir renkasi sausai trasai skirtas kietas padangas!
S.Perezas baigia pavyti C.Sainzą, kuris vis dar nestojo.
Autsaideriai jau renkasi sausai trasai skirtas padangas!
Ch.Leclercas į trasą grįžta gerokai už S.Perezo, kuris per vieną ratą buvo 6-7 sek. greitesnis už lyderius!
Ch.Leclercas su M.Verstappenu irgi stoja dėl tarpinėms sąlygoms skirtų padangų. C.Sainzas vis dar delsia.
E.Oconas uždarė duris L.Hamiltonui ir pilotai nestipriai susidūrė.
S.Perezas irgi užsideda tarpinėms sąlygoms skirtas padangas. Jo pavyzdžiu seka L.Norrisas.
L.Hamiltonas renkasi tarpinėms sąlygoms skirtas padangas ir grįžta į trasą 9-as.
C.Sainzas komandai praneša, kad nesirinks tarpinėms sąlygoms skirtų padangų. Jis ruošiasi keisti pilnai šlapiai trasai skirtas padangas į sausai trasai skirtas padangas.
Ch.Leclercas turi 5 sek. persvarą prieš C.Sainzą, 7.5 sek. - prieš S.Perezą ir 9.5 sek. - prieš M.Verstappeną. Lenkimus šiuo metu sugeba atlikti tik P.Gasly, kuris anksti užsidėjo tarpinėms sąlygoms skirtas padangas ir aplenkė G.Zhou su D.Ricciardo.
Pilotai su tarpinėmis padangomis jau pradeda įgyti pranašumą prieš varžovus.
Nemažai autsaiderių suka į boksus ir renkasi tarpinėms sąlygoms skirtas padangas.
Kadangi startas buvo ne iš vietos, lenkimų neužfiksuota.
Saugos automobilis pasuks į boksus - lenktynės pagaliau prasidės!
L.Strollas dėl pradurtos padangos suka į boksus.
N.Latifi jau sugebėjo rėžtis į barjerus net ir važiuodamas nedideliu greičiu.
Pilotai jau suka ratus paskui saugos automobilį.
Sportininkams liepta grįžti į bolidus. Po maždaug 15 min. laukiama pajudėjimo į trasą.
Rodomos raudonos vėliavos - lenktynių startas atidedamas neribotam laikui.
Trasa jau visiškai permirko. Sportininkai suka ratus paskui saugos automobilį, bet nepanašu, kad būtų įmanoma pradėti lenktynes.
Pilotai pagaliau pajudės į trasą paskui saugos automobilį.
Kol pilotai laukia starto, lietus dar suintensyvėjo. Dabar bus būtina rinktis pilnai šlapiai trasai skirtas padangas.
Iš pradžių startas buvo nukeltas 10 minučių, bet dabar pranešama, kad lenktynės prasidės dar vėliau.
Lenktynių organizatoriai skelbia, kad startas trumpam bus atidėtas.
Pranešama, kad visi pilotai startuos su tarpinėms oro sąlygoms skirtomis padangomis.
Monake kaupiasi debesys ir krenta pirmieji lašai.
Varžybos prasidės 16.00 val.