A.Juknevičius atskleidė įvykį, nutikusį 15 metrų iki finišo: „To man dar niekada nėra buvę“
Antanas Juknevičius | Organizatorių nuotr.
Nei vieno prakirsto rato, trasoje aplenkti automobiliai, pamesti veidrodėliai, „nuskinti“ krūmai ir finišo vėliavėlė – įsimintiniausi dešimtojo greičio ruožo akcentai lenktynininko Antano Juknevičiaus akimis. Startavęs prieš sunkvežimius, „Kreda“ duetas sportiniu režimu rinko vieną kelio tašką po kito ir be didelių incidentų pasiekė dienos finišą.
Trasos iššūkis ekipažams
Sausio 12-ąją vykusiame dešimtajame greičio ruože Dakaro dalyviams teko įveikti 375 kilometrų greičio ruožą sportiniu tempu judant iš Wadi Ad Dawasir į Bishą. Tačiau prieš tai teko pasivažinėti dar 223 kilometrus bendrojo naudojimo keliais iki greičio ruožo starto vietos.
Dešimtojo greičio ruožo profilis atrodė taip – 63 proc. smėlio, 32 proc. žvyro, 3 proc. „padangų naikintojais“ pramintų Saudo Arabijos akmenų ir 2 proc. kopų. Laukė tikras iššūkis lenktynininko įgūdžiui laviruoti minkštame smėlyje ir šturmano sugebėjimui naviguoti itin klaidžiose bekelės sekcijoje.
A.Juknevičius dešimtame greičio ruože (01.12) 4 nuotr.
Be didelių nuostolių, bet su nuotykiais
Dešimtajame greičio ruože „Kreda“ ekipažas startavo iš 46-osios pozicijos. Priešingai nei vakar, priekyje nebuvo trijų dešimčių kitoms kategorijoms priklausančios Dakaro technikos – tik 2 lengvieji prototipai. Važiuodamas sportiniu režimu A. Juknevičius lenkė priekyje važiavusius varžovus, be didelių paklydimų, bet su nuotykiais, rinko kelio taškus ir galiausiai pasiekė finišą preliminariai 36-oje vietoje.
„Šiandien buvo dar viena gera ir smagi diena – su nuotykiais. Trasoj nutrenkėm ne vieną krūmą, nes jie visi buvo ant važiavimo trajektorijos. Patraiškėm šiek tiek „laputės“ groteles ir pametėm abu veidrodėlius, bet niekas kitas nenukentėjo. Gyvai apsilenkėm 5-6 automobilius ar šiek tiek daugiau ir nepramušėm nei vieno rato. Dar turėjom reikalų finiše – įšokam ir 15 metrų atstumu nuo mūsų pamatom greičio ruožo finišo vėliavėlę. Tai kaip tėškėmės, iš jos nieko neliko. Bet už tai baudos gauti negalim, nes neturėjom geresnio pasirinkimo. Į kairę nuo mūsų buvo tramplynas, nuo kurio pašokę būtume ėję kūliais, į dešinę – irgi nieko gero, trajektorija tokia, nuo kurios būtume nusiridenę šonu. Tokie tie šiandieniniai nuotykiai. Dakaras tęsiasi ir viskas yra gerai“, – po finišo sakė „Kreda“ komandos pilotas A. Juknevičius.
Finišavęs „Kreda“ komandos duetas dar turėjo įveikti 161 kilometrų pervažiavimą bendrojo naudojimo keliais iki Bisha. Iš šio miesto rytoj Dakaro dalyviai pajudės į vienuolikto greičio ruožo startą.
Kas laukia vienuoliktajame greičio ruože?
Sausio 13-ąją Dakare vyks vienuoliktasis – priešpaskutinis – greičio ruožas. Jame Dakaro dalyviai turės įveikti 346 kilometrų greičio ruožą atliekant kilpą aplink Bishos miestą. Organizatoriai žada, kad šiame greičio ruože Dakaro komandų lauks didžiausias techninis iššūkis – pusę iš numatytų 346 kilometrų ekipažai praleis įvairaus dydžio ir formų kopose, o finišuos mėgindami susidoroti su padangoms grėsmę keliančiomis akmeningomis sekcijomis.
2022-ųjų Dakaro ralis sausio 1–14 dienomis trečią kartą vyksta Saudo Arabijoje. „Kreda“ komandos lyderis – Antanas Juknevičius yra labiausiai patyręs lietuvis Dakaro lenktynininkas, startavęs 13-ame savo Dakare. Smėlynus ir dykumas laikantis savo stichija, Dakaro panku vadinamas lenktynininkas yra tris kartus pagerinęs Baltijos šalims priklausantį geriausią rezultatą automobilių kategorijoje. 2018-iais Antanas Juknevičius organizatorių oficialiai pripažintas Dakaro ralio legenda.
Naujienų portalo Sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.