Į Vilnių grįžęs B.Vanagas: „Jeigu čia būtų buvę ankstesnės kartos automobilis, viskas būtų buvę dar baisiau“ fotogalerija
Benedikto Vanago sutiktuvės Vilniaus oro uoste l Irmanto Gelūno/BNS Foto nuotr.
Vėlų penktadienio vakarą Benediktas Vanagas sugrįžo į Lietuvą po to, kai 2022 m. Dakare vertėsi kūlversčiais ir suknežino automobilį.
Buvo daug spėlionių, kodėl tai nutiko, tačiau pats B.Vanagas sako, jog informacija apie kelio ruožą jį pasiekė per vėlai, tačiau kodėl tai nutiko, dar nėra aišku.
„Labai smagu jus čia matyt, atsiprašau, kad mes taip vėlai, bet tikrai nebuvo verta ir nereikėjo. O šiaip tai.. Yra trys dalykai: trumpuoju laikotarpiu – ne to mes čia važiavome, ilguoju laikotarpiu – nieko neatsitiko, o šiaip – labai gera grįžti į Vilnių“, – vos tik atvykęs į Vilnių sakė B.Vanagas.
Benedikto Vanago sutiktuvės Vilniaus oro uoste 18 nuotr.
– Atrodo visai neseniai išlydėjome, o vos ne vienas pirmųjų grįžote. Kokie jausmai?
– Iš esmės nėra, kad norėčiau nusigraužti nagus. Tu žinai visada, kad važiuodamas į Dakarą tu gali nefinišuoti. Tai yra visiškai aišku, kad tokia galimybė egzistuoja. Tai yra techniška sporto šaka, labai sunkios varžybos ir egzistuoja klaidos galimybė. Kad ir kaip tai atsitiktų, tai yra beprotiškai nemalonu.
– Gal galite papasakoti apie patį incidentą? Ar pranešimas buvo, ar nebuvo?
– Pagrindinė mintis yra tokia, kad mes turime išsiaiškinti, kas ten atsitiko. Jeigu to neišsiaiškinsi, tu kitą kartą bijosi ir negalėsi būti greitas. Mes privalome sužinoti. Aš pats informacijos neturėjau arba ji atsirado per vėlai. Kodėl? Aš nesiimu spręsti ir tai nėra esmė. Tai yra vidiniai dalykai, daug scenarijų, kodėl tai galėjo atsitikti. Labiausiai gaila, kad mes tiesiog nevažiuojame lenktynėse.
– Ar toje pačioje vietoje kažkas kitas turėjo problemų?
– Na, reikėtų pasakyti taip, kad gal 3-5 automobiliai važiavo ta pačia vėžia, bet jie buvo truputį sėkmingesni ir truputį lėtesni. Po mūsų avarijos, olandų media užstatė ten barjerą, tai reiškia, kad ten tikrai būtų buvę daug blynų. Kadangi lenktyniauju apie 25 metus, žinau, kad būna lenktynėse nauja vieta ir ten pasipila avarijos. Ši vieta buvo iš tokių, kuri pareikalavo mūsų aukos.
– Kaip jautėtės po to apsivertimo, ką jautė kūnas?
– Aš buvau visiškai sąmoningas. Esu patyręs „vartytojas“. Viskas buvo gerai, kad nereikėtų medikų. Tai grynai techninė avarija. Tuo metu sekė sraigtasparnis ir media buvo, tai avarija buvo nufilmuota. Tokios avarijos kai nutinka, jų dažniausiai niekas nemato. Šiuo atveju viskas buvo parodyta. Mes ne to važiavome.
– Tai nesistengėte dėl sraigtasparnio greičiau važiuoti?
– Jūs geras moderatorius.
– Kiek jums tas šuolis kainavo?
– Dar nežinau. Bet šiame sporte mažai nebūna. Kainuos daug, bet visus viščiukus sužinosime vasario pirmosiomis savaitėmis, kurių „vanagas“ nepagavo.
– Ar nėra taip, kad prie to prisidėjo T1+ klasė, kitokia pakaba, kitokie ratai?
– Ne, jeigu čia būtų buvę ankstesnės kartos automobilis, viskas būtų buvę dar baisiau. Šis automobilis dar šiek tiek atleido, bet net ir jis neištempė. Būtų buvę tik blogiau.
– Kokie yra artimiausi planai?
– Noriu kiaušinienės, kurią paprasta mėgstu valgyti. Čia yra artimiausias planas. Tolimesnis – pasiruošimas kažkam. Tik toks.. pasipurtysiu galvą ir pagalvosiu. Mes planų turime nemažai, bet.. Manau, kad šie metai turėtų būti pakankamai aktyvūs.
– Ar bus kiti metai Dakare?
– Iš vienos pusės – kodėl ne? Iš kitos pusės – labai aiškaus plano neturiu, išskyrus tai, kad turiu nesuvestų sąskaitų.
– Prieš pat lenktynes nebuvote išbandęs automobilio. Kiek su juo susipažinote?
– Pagal FIA jis liaudiškai vadinasi T11, kurioje mes prieš tai ir buvome. Jis tikrai yra ateitis. Jeigu iki tol visi nedrąsiai kalbėjo, tai dabar visi dalyviai galvoja, kur reikia surasti pinigų, kad jį įsigyti.
– Vaidotas Žala neblogai važiuoja, matote kur aukščiau kilti?
– Dakare tu turi šansų kilti dviem atvejais: arba tu važiuoji greitai, arba kažkas iškrenta. Labai tikėtina, kad kažkas aukščiau iškris. Tikrai labai tikėtina. Manau, kad Vaidas gali pasigerinti vietą. Dabar nesu labai įsigilinęs į rikiuotą, nes man negera ten kurį laiką žiūrėti, tai yra psichologinis dalykas, mūsų ten nėra. Bet iš galo ten buvo tikrai greitų pilotų ir gali kažkas pasivyti. Dar liko pusę Dakaro ir ten akmeningoji dalis. Ten tikrai visko gali būti. Kažkas iš mūsų turi pramušti tą kamštį.
– Kaip ranka? Laikrodis ant jos grįžo.
– Taip, grįžo, jau geriau. Pirmomis dienomis buvo ne kažką, o dabar jau geriau.
– O kaip Filipe?
– Jį išsiuntėme pirmą. Jis turėjo patikrinimą vietoje, o vėliau ir Portugalijoje. Niekas nieko nerado, tai gyvens.
Naujienų portalo Sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.