V.Žala testus prieš Dakarą pradėjo atsargiai, bet įsidrąsinęs spustelėjo akceleratorių iki dugno „Išlindo keletas smulkių gedimų, kuriuos lengvai pašalinsime bivake“
Vaidotas Žala | Vytauto Dranginio nuotr.
Gruodžio 29-ąją, Saudo Arabijos mieste Džedoje įsikūrę Dakaro ralio maratono dalyviai turėjo progą išbandyti po transportavimo atsiimtą techniką. „Teltonika Racing“ komandos ekipažui, Vaidotui Žalai ir Paulo Fiuzai testai praėjo be didelių nesklandumų – prakistas vienas ratas, tačiau svarbiausi mazgai veikė be priekaištų, todėl prieš įžanginį greičio ruožą technikams liks tik galutinai sureguliuoti „X-Raid“ visureigį.
V.Žala testų dieną (12.29) 7 nuotr.
Dakaro ralio maratonas 2022-aisiais įtrauktas į oficialų Pasaulio bajų taurės kalendorių, todėl testai šiais metais buvo atliekami kiek kitaip. Idant organizatoriams nereikėtų pildyti visų Tarptautinės automobilių sporto federacijos (FIA) reikalavimų testų tvarka buvo supaprastinta, o rato įveikimo laikas – nematuojamas. Oficialiai tokie bandymai vadinami privačiais testais.
Testai padeda greičiau persiorientuoti
Maždaug 11 kilometrų ilgio trasą tris kartus įveikęs V. Žala pasakojo, kad nors norėjosi ilgesnių testų, važiuoti dar vieną ratą nebuvo prasmės. Anot lenktynininko, testuose anksčiau dalyvavę sunkvežimiai paliko gilias provėžas, kurias įveikiant tekdavo braukti automobilio dugną, arba rizikuoti šokinėjant per akmenis.
„Nenorėjome laužyti automobilio, bet tuo pat metu po pertraukos visuomet reikia pajusti ritmą ir grįžti į įprastą režimą. Prisijaukinant automobilį prieš Dakaro startą norisi įveikti kuo daugiau kilometrų – tai padeda greičiau įveikti tą nedidelį jaudulį ir prisitaikyti prie temperatūros pokyčių“, – komentavo jis.
Saugodamas automobilį pirmąjį ratą ekipažas įveikė itin atsargiai, juolab, kad atskiri trasos ruožai buvo siauri ir itin akmeningi. Antrajame rate V. Žala jau spustelėjo akceleratorių iki dugno, o į serviso zoną grįžo su vienu prakirstu ir lėtai orą leidusiu ratu. Nenorėdamas be reikalo eikvoti padangų testus baigė trečiąjį ratą įveikdamas šiek tiek mažesniu tempu.
„Šiek tiek pasireguliavome patys sau, kokios šiuo metu yra mūsų greičio ribos. Išlindo keletas smulkių gedimų, kuriuos lengvai pašalinsime bivake – tai taip pat yra didelis tokių testų privalumas. Svarbiausia, kad variklis, pavarų dėžė ir kiti pagrindiniai mazgai veikia be priekaištų“, – džiaugėsi V. Žala.
Naujojo variklio galimybės džiugina
Saudo Arabijoje jau testų metų dar kartą atsiskleidė naujojo „X-Raid“ visureigio variklio privalumai. Anot lenktynininko, nors galios prieaugis nėra itin juntamas, platesniame diapazone išvystomas maksimalus sukimo momentas labai palengvina vairavimą sudėtingose atkarpose.
„Ta nauja turbina pučia tikrai gerai – automobilis važiuoja labai maloniai. Sunku pasakyti, ar išvystoma galia tikrai padidėjo, bet tokiame susuktame greičio ruože, koks buvo parinktas testams, kai tenka dažnai keisti pavaras ir daug dirbti vairu, toks lankstesnis variklis labai džiugina“, – pridūrė V. Žala.
„Teltonika Racing“ komandos ekipažas po testų grįžo į bivaką, kuriame bus atliekami paskutinieji „X-Raid“ visureigio derinimo darbai. Techninės komisijos apžiūrai automobilį varyti reikės tik gruodžio 31-osios vakare, todėl V. Žala ir P. Fiuza aklimatizacijai gali skirti dar dvi dienas.
Naujienų portalo Sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.